Pdag

brevkassespørgsmål

Pdag

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 1 år 2 måneder siden

Jeg har PGAD ( persistent genital arousal disorder) som gør at min krop stort set hele tiden er (uønsket) ophidset og at det er det mindste der kan tricke det til at det blusser op og bliver en orgasme... dette sker tit i offentligheden hvor man ikke kan trække sig væk og være alene når det sker.. jeg har haft det i 2 års tid ca uden at vidde hvad det var. Nu har jeg så fundet ud af hvad det hedder. Jeg græder tit over det da hele mit liv står på pause (Gud ved hvor længe) da det kun er blevet værre... det stopper mig bla i at se mine venner, få en uddannelse og et job..

 Jeg har nogle ting som vidst kunne ha startet det (restless legs, og scoleosis*) 

kan man købe nogle piller mod det? Nogle antiorgasmepiller som mindsker denne utrolig uønskede snurrende følelse i benene? 

:(

Svar: 

Hej med dig

Først vil jeg sige, at det lyder meget besværligt for dig, og det er godt du skriver herind.

PGAD bliver også kaldt restless genital syndrome (RGS). Som du selv skriver, så kan man godt have det samtidig med restless legs.

Der findes forskellige metoder til at behandle denne tilstand, men det kan være forskelligt hvordan de virker for folk.

Der er noget medicin som virker for nogle, det skal man have en recept på, og i andre tilfælde er det forsøgt behandlet med nervestimulation.

Nogle har også behov for terapi til behandling for stress og angst, da det også kan hænge sammen med det.

PGAD er en lidt sjælden tilstand, og derfor er det en opgave for specialister. 

Jeg vil anbefale dig at tage til din læge og tale med hende/ham om muligheden for at blive henvist til en specialist der ved mere om PGAD, så du kan få den hjælp og behandling, der passer bedst til dig.

Jeg synes det er vigtigt, at du får samlet mod til dig og tager til lægen, så du kan komme i gang med at leve det liv du ønsker dig.

Du har min fulde opbakning!

De bedste hilsner

Johanne fra Cyberhus

 

 

Johannes billede
Johanne fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål

© Copyright 2017 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Insafe- & Daphne program