Parapsykologi

brevkassespørgsmål

Parapsykologi

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 5 år 1 måned siden

Hej Cyberhus.

Jeg er meget interesseret i det paranormale, derfor ville jeg kigge på uddannelser som var rettet mod det paranormale eller ihvertfald bare et speciale man kunne tage omkring det. Havde derfor overvejet Psykologi da jeg har hørt om Parapsykologi, men der står umiddelbart ikke noget om at man kan specialisere sig i parapsykologi. Vil det så sige at det ikke er muligt at specialisere sig i det eller hvad, men hvilken uddannelse kunne være et bedre alternativ hvis det så ikke skal være psykologi.

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, at det paranormale interesserer dig, der er noget spændende over ting, man ikke helt kan forklare. Men at finde en uddannelse der generelt er rettede mod kun det paranormale tror jeg godt kan blive meget svært. Det ville være meget nemmere, hvis man bare kunne uddanne sig til "spøgelsesjæger" ;-) Men jeg tror du vil blive noget skuffet, hvis du vælger psykologi ud fra en tørst efter viden omkring det paranormale. Psykologi beskæftiger sig meget med mennesker og hvordan de tænker og hvorfor de gør, som de gør. Det er også super spændende at prøve og dykke ned i sindet af et andet mennekse og prøve at forstå, hvorfor de tænker som de gør. Men på psykologiuddannelsen beskæftiger de sig ikke specifikt med parapsykologi.

Du kan prøve at tage at kig på denne side, som tilhører to personer, der har gjort det til deres levevej at undersøge det paranormale. De oplyser deres uddannelser, som du måske kan få lidt inspiration fra, hvis du godt kunne tænke dig at arbejde med noget af det samme.

Når man har en specifik interesse, som der ikke findes nogen uddannelse i, kan det også være en idé at få praktisk erfaring, og ikke kun teoretisk erfaring. Du kan evt. prøve at kontakte personer, der arbejder med det paranormale fx clairvoyanter.

Jeg håber, at du finder retter uddannelse eller praksiserfaring, så du kan få stillet din tørst for det overnaturlige.

Happy hunting :)

JensVMs billede
Jens fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål