Overvejer

brevkassespørgsmål

Overvejer

brevkassespørgsmål af
Ma
20 år
Oprettet 2 år 5 måneder siden

Jeg overvejer meget at begå selvmord lige nu. Jeg er fysisk syg (forkølet og feber). Jeg ser ingen mening i noget længere og jeg tror ikke selv længere på at jeg kan få et arbejde eller en uddannelse, så i mine øjne kan det ligeså godt slutte nu. Når jeg er sammen med mine venner føler jeg også det er ligegyldigt. Har lyst til bare at sove fordi jeg er syg, men det kan jeg ikke så ender nok med en anden udvej, aner virkeligt ikke hvad jeg skal gøre. Det hele går bare galt. Det var mening at jeg i går skulle have været ude at se på lejligheder, men der blev jeg syg, så nu kan jeg ligeså godt dø. Farvel

Svar:

Kære Ma

Nogle gange kan man have det så svært eller være så ked af det, at selvmord virker som den eneste udvej.

Hvis man har det rigtig svært kan alt det der gør ondt indeni meget nemt blive yderligere forværret, hvis man bliver fysisk syg oveni.

Når tingene bliver svære at overskue, er det virkelig svært at se længere frem, og forestille sig at der kan være anderledes end alt det svære man oplever lige nu og her.

Men det kan det.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad du fejler fysisk, men hvis det er forkølelse og feber, bliver det forhåbentlig snart bedre.

De ting der ellers fylder indeni, tænker jeg du er nødt til at få hjælp til. For det nytter, og du kan få det bedre. Det er jeg sikker på. Det vil tage tid, og det bliver svært, men jeg tror på at det er det hele værd. For på den anden side, venter en helt anden fremtid end den du ser for dig lige nu. En fremtid hvor flere ting lykkes, og hvor der er mening.

Når du skriver her i brevkassen, tænker jeg at du fortsat har et håb. Det er derfor du rækker ud. Hold fast i det håb og kæmp for det...du kan godt lykkes.

Måske kender du allerede Livslinien, men nu nævner jeg dem lige alligevel. De sidder klar ved telefonen alle årets dage, næsten hele døgnet. Så når selvmordstankerne bliver for meget, så er der nogen at snakke med på tlf. 70 201 201.

Har du prøvet vores sms rådgivning? Her kan du skrive med en rådgiver, om hvad det er der fylder. Hvad er det for nogle ting der gør dig så ked af det, at du ikke orker livet mere. Vores rådgivere lytter til lige præcis det der fylder for dig, og måske kan I sammen finde nogle veje til at du kan gå det bedre.

Der er masser af hjælp, hvis du rækker ud. Jeg ved at du kan skabe en positiv forandring i dit liv. Jeg håber du vil give dig selv endnu en chance.

Mange hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål