Overvægtig

brevkassespørgsmål

Overvægtig

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 3 år 6 måneder siden

Hej

jeg er 13 år jeg er 155 cm høj og vejer 58 kilo jeg føler mig meget tyk og jeg hved hvordan jeg skal blive tynd jeg har nu i 4 dage ikke spist ting med sukker eller drukket sodavand juice eller noget andet end vand jeg hved ik om det vil hjælpe og jeg har brug for råd til hvordan jeg kan blive tynd

mit mål er at kom ned fra 58 kilo til 47 kilo

håber i kan hjælpe

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du gerne vil tabe dig i vægt. Jeg synes nu ikke det lyder som om du er meget tyk som du selv skriver.
Generelt set tror jeg ikke på, at man skal være meget fanatisk eller ekstrem i de ting man gør når man gerne vil tabe sig.  Jeg tror mere på det at lave mindre forandringer som man kan holde på lang sigt.
Jeg synes det er fornuftigt af dig at undlade sodavand, juice og lignende. Det indeholder meget sukker og giver ustabilt blodsukker, hvilket kan give både sult og træthed.
Der findes 10 officielle kostråd, som jeg synes er meget fornuftige. De lyder: spis frugt og mange grøntsager, spis mere fisk, vælg fuldkornsprodukter, vælg magre kødprodukter, spis mindre fedt, vælg magre mejeriprodukter, spis mindre sukker, drik vand, spis mindre salt.

Forsøger man at følge disse råd er det en god basis for en sund balanceret livsstil.

Derudover er motion en god ting. Længerevarende motion der ikke er alt for intensivt er mere fedtforbrændende end kortere varende mere intensiv træning.

Men generelt pas på med ikke at lade det fylde for meget og tag nogle dage hvor spiser hvad du vil..

Håber du kan bruge mit svar..

med venlig hilsen

Morten

MortenSs billede
Morten fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål