voldtægt???
brevkassespørgsmål af
Malene
16 år
Hej jeg er en pige på 16 år, det her kan jeg virkelig ikke gå alene med mere og jeg har bare brug for at komme ud med det hele nu jeg har gået alene med det for mig selv i 3 dage, men en aften var jeg ude og gå og der var mørkt og så blev jeg overfaldet af en man og han holdte min for munden og han sagde at jeg skulle holde min kæft, og han begyndte at tage mine bukser af og jeg sagde stop og nej men han stoppede ikke han forsatte, og jeg prøvede at komme væk og gjorde modstand, men jeg kunne ikke komme væg han holdte mig, han tvang mig til sex og jeg græd rigtig meget...... men nu kommer mit spørgsmål var det en voldtægt?? og var det min egen skyld??

Svar:
Kære Pige på 16 år
Tak fordi du skriver til os. Det er rigtig vigtigt og godt at du skriver, da man ikke skal gå med sådan en oplevelse alene.
Lad mig starte med at skrive: Nej, det var ikke din skyld! Det er helt forfærdeligt det du har været igennem og ja, det er en voldtægt.
Du skriver at du har gået med det i 3 dage nu, så jeg vil skynde mig at svare dig:
Jeg synes du skal fortælle det til dine forældre eller en anden voksen. Ring til Center for Voldtægtsofre hurtigst muligt på tlf. 7846 4835 og få oplyst hvor dit nærmeste voldtægtscenter ligger og hvordan du kan få hjælp.
Man skal ikke gå med sådan en grim voldtægt alene og tænker at det er rigtig vigtigt at du får talt med nogen om det du har været igennem. Det er en traumatisk oplevelse at blive udsat for overgreb, hvilket man har brug for at få bearbejdet. Jeg håber at det er svar på dine spørgsmål og at du derfor ikke behøver at gå flere dage med oplevelsen alene.
Hilsen Carina