Voldtægt

brevkassespørgsmål

Voldtægt

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej Cyperhus! Jeg er 12 år og er blevet voldtaget! FLERE GANGE! Jeg har en eks kæreste som er 13 og gerne ville have sex med mig men det ville jeg ikke så jeg slog op. derefter er han kommet uden aftale og begyndt at voldtage mig. Problemet er at han er for stærk så jeg ikke kunne kæmpe imod. Hvad skal jeg gøre ved det?

Svar:

Kære pige, 12 år

Mange tak for dit spørgsmål

Det er vigtigt at der bliver sat en stopper for det der sker med det samme, så du ikke skal udsættes for flere overgreb. Din ekskæreste skal forstå at han er helt forkert på den, og det skal du have de voksne til at hjælpe dig med. Du har gjort det bedste du kunne for at få det stoppet og det er ikke din skyld at han ikke respekterer det. Du skal fortælle om det til dine forældre eller til en anden voksen, som du stoler på. Alternativt til en ven/veninde som kan hjælpe dig med at fortælle det videre.

Med Venlig Hilsen Elena Madsen