Voldtægt

brevkassespørgsmål

Voldtægt

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej brevkasse. Vi er 3 piger fra 9.klasse og vi har projekt i skolen om voldtægt. Vil gerne stille et spørgsmål for at få nogen andres mening. Hvorfor tror i mænd begår voldtægt? Er det arv eller miljø der påvirker dem? Mvh 9. klasses pigerne

Svar:

Hej 9. klasses piger

Brevkassen her er tænkt til børn og unge der har oplevet voldtægt eller andre former for seksuelle overgreb, og derfor kan jeg ikke give Jer svar til jeres opgave. Men til gengæld kan jeg sende Jer videre til Center for Voldtægtsofres hjemmeside. De har et helt afsnit med informationer omkring voldtægt til skoleelever. I finder det her.

Venlig hilsen
Niels-Christian