Vold
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej vi er 4 piger, vi kommer fra Kulsviersskolen i Hillerød. I denne uge har vi projekt, og vi har valgt emnet om vold, og vi vil gerne spørge jer om noget inden for vold. Vi håber at i gerne vil svare på dem. 1. Hvor i landet bliver der udøvet mest vold? 2. Hvad er grunden til at unge udøver vold?

Svar:
Hej alle 4
Brevkassen her henvender sig til unge der har været udsat for eller har spørgsmål omkring voldtægt og seksuelle overgreb. Jeres spørgsmål om vold falder derfor lidt udenfor kategorien og jeg har derfor valgt ikke at sende Jeres spørgsmål videre til Anja, Elena og Nina.
Vi har ikke umiddelbart andre brevkasser i Cyberhus, som jeg tænker kan hjælpe Jer, men jeg har fundet et link som måske kan hjælpe Jer videre.
Linket er til Det krinalpræventive råd, som har en masse viden omkring forskellige former for kriminalitet i danmark. Herunder også vold.
Tryk her og find en del fakta om vold. Hvis i har brug for flere oplysninger end dem i finder på deres hjemmeside kan i også ringe til dem. Se deres kontaktoplysninger her.
Venlig hilsen
Niels-Christian