Usikker

brevkassespørgsmål

Usikker

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Jeg er usikker på, hvordan jeg skal forholde mig til nogle ting, jeg har oplevet. Jeg har oplevet nogle overgreb, men de er stoppede og jeg ser ikke ham, der gjorde det igen. Det er næsten tre år siden at det stoppede. Jeg ved ikke, om det er vigtigt at snakke med nogen om det eller om det er okay bare at prøve at glemme det. Jeg har ikke fortalt nogen om det og har ikke rigtigt lyst til det, fordi jeg er flov over det, der er sket. Hilsen G

Svar:

Jeg er glad for at du skriver, så jeg kan få mulighed for at fortælle dig, at du ikke har nogen grund til at være flov. Det er helt almindeligt at være flov, men det er meget vigtigt at du ved at det er vedkommende, som gjorde det mod dig, der har grund til at være flov.

Det er strafbart at prøve at være sammen seksuelt med nogen på under 15 år og det kan derfor aldrig, på nogen måder, være dig der er ansvarlig for noget af det, der skete. Det er godt at snakke med nogen om det der skete.

Man kan prøve at glemme det, men det vil aldrig helt lykkes og det vil være nemmere at ”glemme”/komme videre, når du har fået bearbejdet det, der skete. Det er selvfølgelig vigtigt at den, du fortæller det til, er en som du stoler på.

Det er allerede et skridt på vejen, at du har skrevet hertil. Jeg håber, at du også vil gå skridtet videre og fortælle det til nogen, du kender.

Vh Elena