tvunget og lokket til sex med x kæreste

brevkassespørgsmål

tvunget og lokket til sex med x kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

kære anja eller elena. jeg er en 17-årig pige. jeg har været sammen med min x i snart et år. det sluttede i sommerferien hvilket jeg er meget ked af:'(. senere her i år er han blevet en helt anden.... han sgade han ikke ønskede at skrive med mig lige efter han slog op og det accepterede jeg men pludselig beyndte han at skrive til mig igen og det skal lige siges jeg stadig kunne lide ham. vi skrev så sammen i et godt stykke tid og blev nyforelskede ( troede jeg ) vi kom sammen igen og jeg var lykkelig indtil den dag han så slog op igen og sagde han bare havde udnyttede mig og for at få sex :'( jeg havde så nogle ting hjemme ved ham som jeg havde glemt da vi slog op og dem ville jeg selvfølgelig gerne have igen for det var noget meget dyrt tøj og smykker. så en dag skrev han til mig : hvis du vil have dine ting mødes vi hjemme ved dig og vi skal have sex en hel weekend før du må få dine ting. og han blev ved og ved. så viste jeg mine forældre de smser men er stadig rigtig ked og også lidt bange for ham. for hvis jeg møder mig kunne han godt finde på at voldtage mig. han har lokket mig før men sagde nej men så prøvede han at tvinge mig :'( er der ikke noget jeg kan gøre ??? mvh. den utrygge charlotte :'(

Svar:

Kære Charlotte

Jeg er ked af at høre om den situation, du befinder dig i. Først og fremmest tænke jeg på, om du udover den sms, du viste til dine forældre, har fortalt nogen om at din ekskæreste også har prøvet at tvinge dig til sex? Jeg synes, det er vigtigt, at du ikke går alene med det der skete og at du får hjælp så du igen kan føle dig tryg. Er der mon nogen i din omgangskreds, som du stoler på og som du kan fortælle det til? En veninde, lærer eller andre, du kan komme i tanker om?

Det kan være forvirrende at vide, hvad man skal tænke, når ham der pressede dig, samtidigt var en du holdt af. Men uanset hvad din ekskæreste måtte have af gode begrundelser for at I skulle mødes igen, er det vigtigt at du under ingen omstændigheder går med til dette og at du bryder al kontakt med ham. Sådan at du undgår situationer, hvor han kan komme til at udnytte dig igen. Lad også være med at svare, hvis han kontakter dig over nettet eller via mobilen. Du kan derimod gemme hans sms’er og lignende, hvis du på et tidspunkt ønsker at anmelde ham.

I Århus har vi i øjeblikket tilbud om samtale, hvis det er mere end ½ år siden at man blev udsat for voldtægt eller forsøg på voldtægt, som måske kunne være aktuelt for dig...

Du er også meget velkommen til at ringe til os for at høre mere om, hvad du kan gøre for at få hjælp.

Mvh Elena