Troede han var en ven..
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Mandag nat/ tirsdag morgen, havde jeg tre venner på besøg. To af dem tog afsted, og den ene blev i et stykke tid. Han begynder at massere mig på ryggen, hvilket han har gjort før. Han begynder så at ta' mit bluse og BH af, hvilket han aldrig havde gjort før. Jeg blev lpanisk og vidste ikke hvordan jeg skulle reagere. Pludselig ta'r han mig på brysterne, hvor jeg prøver at forklare ham at det ikke er iorden. Lidt efter så åbner han mine bukser og begynder at ta' mig i skridtet. Jeg siger stop, og prøver at fjerne hans hånd. Han ta'r mine hænder og lægger dem på hans lår, hvor efter jeg trækker mine arme til mig. Han blev ved med at ta' mig i skridtet selvom at jeg sagde nej.. Hver gang jeg ville rejse mig, så tog han fat i mig og satte mig ovenpå ham.. Han prøvede at kysse mig, men jeg fjernede hovedet hele tiden og sagde at han skulle stoppe.. Er det et seksuelt overgreb eller hvad er det? Mine forældre mener at jeg skulle melde ham.

Svar:
HejDet lyder meget ubehageligt det du har oplevet. Der er aldrig andre der har ret til at gøre noget mod en, som man ikke selv ønsker.Ud fra det du beskriver, har du forsøgt at sige fra og du har sagt nej og stop, flere gange undervejs, uden at det er blevet respekteret.Derfor er der også helt klart tale om et overgreb.
Det er normalt at man efterfølgende kan reagere ved at blive meget påvirket af hændelsen. Det er helt normalt. Det er vigtigt at du har nogle du kan tale med det skete om. Jeg kan forstå du har fortalt det til dine forældre, hvilket er godt. Det er dog vigtigt, at det bliver din beslutning, hvorvidt du ønsker at anmelde ham eller ej. Du kan evt. gå ind på vores hjemmeside  og læse mere om reaktioner og hjælp efter et overgreb. Du er også meget velkommen til at kontakte mig på louisdue@rm.dk, hvis du har brug for hjælp til hvordan du kommer videre. Kærlig hilsnen Louise