Taget på og det skræmmer mig

brevkassespørgsmål

Taget på og det skræmmer mig

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Halløjsa Jeg er en pige på 13 år og hedder n. Her på det sidste har jeg kunne mærke på mig selv at jeg har været ekstrem bange for at gå om aften. Og bange når jeg ser en udlænding. For 2 år siden blev jeg taget på og jeg vil rigtig gerne dele min historie Mig & min veninde var sammen hun er fra Indien. Vi gik hjem til hende og hendes far mor & hendes 2 onkler var også hjemme. Mig og min veninde havde tænk at jeg. Åsene kunne sove hos hende som jeg rigtig gerne ville og så skulle hendes far og mor på aften arbejde så mig og mi veninde var alene med de to onkler mig og amrit ( min veninde) sov inde i moren og farens sove værelse og onklerne sov inde i stuen. Jeg sover inderst ved vindut og hun sover yderst ved døren. Så vågner jeg ved at der er en der rør mig ( jeg havde under under på og en bluse) han tag sin hand ind til mit bryst og tag lidt der og så går han videre ned til røven. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre og helt automatisk stivnede jeg bare helt han rørte mig over det hele og da han nåede til min juvel ( tissekonen) var det nok jeg ladede som om at jeg var ved at vågne så jeg bevægede mig og inden under dynen sparkede jeg min veninde så hårdt at hun vågnede. De begyndte at snakke indisk og så gik han over til hende men så sagde hun noget og lagde sig ind til mig vi lå i noget tid og så kom den anden onkel ind og sagde vi skulle op jeg var bare glad og ladet som om ikke noget var sket da vi så kam i skole skyndte jeg mig over til min matematik lære og fortalte hele historien og der var ingen retsag fordi han blev bed med at søge om at blive i Danmark så de sendte ham til Indien og ingen straf til den lille ***** Kærlig hilsen n

Svar:

Kære N

Det lyder som en rigtig ubehagelig, chokerende og skræmmende oplevelse du har været udsat for. Jeg synes det er rigtig fint, at du fik fortalt din lærer om overgrebet, så du forhåbentlig fik noget hjælp, støtte og omsorg. Jeg kan ikke læse ud af din mail, om overgrebet blev meldt til politiet, men det er altid en mulighed, når sådan noget sker. Jeg tænker også på, om du har fortalt dine forældre, hvad der er sket?

Du fortæller, at du er blevet bange for at gå ude i mørke, og særligt føler dig utryg i forhold til fremmede mænd. Det er helt almindeligt, at der kommer nogle reaktioner efter et overgreb, blandt andet kan man blive mere nervøs og på vagt, blive bange for at gå udenfor alene og man kan få nogle voldsomme humørudsving, hvor man ind i mellem bliver meget ked af det. Nogen får rigtig svært ved at koncentrere sig, f.eks. når de skal læse lektier. Du kan måske også opleve, at du hele tiden bliver mindet om situationen igen, tænker meget på det, eller har mareridt om det om natten. Det er meget forskelligt, hvordan man reagerer efter et overgreb, men de fleste får nogle af de reaktioner, jeg har beskrevet her og det kan tage lang tid at blive sig selv igen.

Det kan være en rigtig god ide, at snakke om det der er sket, med nogen du har tillid til, og måske har du brug for noget professionel hjælp til at få bearbejdet de reaktioner du har, blandt andet angsten for at gå udenfor alene. Her på centret, har vi et behandlingstilbud til unge piger som dig, der har været udsat for overgreb, hvor vi blandt andet snakker om det der er sket, fortæller om de reaktioner der kan komme bagefter, og laver øvelser for at bekæmpe angsten.

Du er meget velkommen til at ringe herind, hvis du tænker det kunne være noget for dig, eller hvis du har flere spørgsmål. Vores tlf. nr. er 7846 4835 (sekretæren) Du kan læse mere om seksuelle overgreb og reaktioner her

Mange hilsner Rikke