Projektuge

brevkassespørgsmål

Projektuge

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Vi er to piger der har projektuge, og laver et projekt om voldtægt/seksuelle overgreb. Vi har nogle spørgsmål, som vi meget gerne vil have besvaret, hvis i har mulighed for det. 1. Hvilken type voldtægt er mest udbredt i Danmark? Overfaldsvoldtægt, kontaktvoldtægt eller parvoldtægt? 2. I hvilken alder er der flest der har været udsat for voldtægt? 3. Hvis et offer har været udsat for overfaldsvoldtægt, er det så en god eller dårlig idé at personen møder sin voldtægtsmand? Hvis der er mulighed for det. 4. Hvad kan man gøre som ven/inde hvis man finder ud af ens ven/inde er blevet udsat for seksuelt overgreb/voldtægt? 5. Hvad kan gøre som forældre hvis man finder ud af ens barn har været udsat for seksuelt overgreb/voldtægt? 6. Er der noget man kan gøre for at mindste voldtægt i fremtiden? 7. Hvad kan man gøre for at beskytte sig selv, og sine venner for seksuelle overgreb/voldtægt? Mange tak på forhånd! Hilsen Mathilde og Bianca

Svar:

 Hej piger

Brevkassen her er tænkt til unge der selv har været udsat for voldtægt eller andre former for seksuelle overgreb. Derfor vil jeg ikke sende jeres spørgsmål videre til psykologerne hos Center for voldtægtsofre, men istedet opfordre jer til at tage direkte kontakt til dem.

I kan finde en del oplysninger via linket her og hvis I har brug for yderligere oplysninger end dem i selv kan finde der, kan i ringe til Center for Voldtægtsofre(tlf. finder i også via linket) og høre dem ad. Jeg er sikker på de vil kunne give jer svar på de fleste af jeres spørgsmål.

Mange hilsner
Niels-Christian