Overgreb? var det min egen skyld?

brevkassespørgsmål

Overgreb? var det min egen skyld?

brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Oprettet 11 år 1 dag siden

Hej brevkasse Jeg er meget forvirret og ked af det .. Igår var jeg til en påskefrokost og det gik vildt for sig! Vi drak fra kl.14-07 dagen efter så havde fået en masse alkohol indenbords .. Det ender med at jeg selv og to bekendte drenge sidder tilbage som de sidste .. Jeg er så fuld og træt at jeg stort set sover i den stol jeg sidder på .. Det jeg kan huske er at først begynder den ene at kysse mig hvorefter den anden kysser mig .. Gør ikke modstand føler mig som en kludedukke der intet kan gøre fordi jeg er så fuld .. Senere husker jeg kun klip .. de har taget mine strømpebukser ned og den ene har sin penis fremme mens den anden kigger på .. er ikke sikker på om han var oppe i mig eller hvad han præcis gjorde men igen var det som om jeg var fanget i min egen krop og forstod ikke hvad der skete .. jeg kom lidt til mig selv åbenbart for fik skubbet ham væk, tog strømpebusker på og gik min vej .. dagen efter vågner og meget forvirret .. Var det et overgreb? Var det min egen skyld? Er tilbage med en tom følelse og skam og aner ikke hvad jeg skal gøre .. Alle var fulde men er det så okay at gøre ting ved en som stort set er sovende og ikke tilstede under hele forløbet?

Svar:

Hej med dig

Det lyder som en rigtig ubehagelig oplevelse du har haft, og jeg kan godt forstå, at du er påvirket af det her bagefter.

Ud fra din beskrivelse af hvad der er sket, lyder det som grænseoverskridende adfærd fra de to fyre og ja, man kan godt betegne det som et overgreb. Du har været påvirket af alkohol i en grad, der påvirker evnen til at sige til og fra og som du beskriver det, har du jo næsten været sovende, mens det har stået på. Det er bestemt ikke ok at have sex med en pige, som ikke er helt bevidst om hvad der foregår. Følelser som skyld og skam opstår ofte efter et overgreb, særligt hvis man kender de personer, der har begået overgrebet. Det kan være en god ide at få noget hjælp til at bearbejde dine efterreaktioner, hvilket vi kan hjælpe dig med her på stedet.

Du kan finde meget mere information om overgreb og de reaktioner man kan have efterfølgende på vores hjemmeside www.voldtaegt.dk

Du er meget velkommen til at skrive tilbage med flere spørgsmål, eller hvis du har brug for en psykologsamtale til en nærmere afklaring af, om du har brug for noget hjælp.

De bedste hilsner

Birgitte