Miste ettighed til at se datter pga. voltægts dømt.

brevkassespørgsmål

Miste ettighed til at se datter pga. voltægts dømt.

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hvis en mand på 24 har sex med en pige på 14, som udover at være 14 er hans kærestes lillesøster. og hun egentlig ikke vil være med til det, kan han så godt miste rettigheden til at se hans datter som er 5år? Altså hvis pigen på 14 melder det...

Svar:

 Hej Anonym

Det er umuligt at give et klart og præcist svar på, for det afhænger helt af hvilken straf han vil få, og om dommeren der dømmer ham, og de sociale myndigheder, mener at han er til fare for sin egen datter.

Ja, der kan være en risiko for at han ikke må se sin datter, men det kan lige så godt være at de mennesker der skal bestemme det, ikke mener at de to ting har noget med hinanden at gøre, og så vil han ikke miste rettigheden til at se sin datter.

Lige meget hvad der ville ske synes jeg det vigtigste er den pige på 14 som han har gjort noget mod. Jeg synes helt sikkert hun skal melde ham, for det han har gjort er slet ikke i orden. Det er både forkert og ulovligt. Det er hende der har brug for hjælp og støtte, synes jeg, for det kan være nogle rigtig svære følelser og tanker at sidde tilbage med, efter at en voksen mand har gjort noget mod én man ikke selv har lyst til.
Du kan læse mere om hvordan hun kan få noget hjælp her, også selvom hun ikke ønsker at melde ham kan hun få hjælp.

Mange hilsner
Niels-Christian