For meget øl..

brevkassespørgsmål

For meget øl..

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

Jeg hedder Grete For en uge siden blev mine forældre gift og vi holdt fest bagefter. Der var masser af mennesker og Mad og drikke som man bare kunne tage. Og så kiggede jeg hen på min oldefar som havde fået så meget øl at han ikke kunne kende forskel på en Øl og en lampe. Han kom hen til mig og hev mig udenfor Festhuset og sagde han ville give mig en slikkepind. JEg gik med for synes det var synd for ham han var så fuld... Da vi kom ud rev han bukserne af mig og han holdt mig i jern greb.. gjorde ik modstand for kunne slet ik nå at opfatte det. Hvad skal jeg gøre min Oldefar plejer ellers at være en rigtig GuttermandD:?

Svar:

Jeg er ked af at høre om den situation, du står i. Når man har været udsat for et overgreb, kan man være ret overvældet – det er helt naturligt og det er samtidig vigtigt at du ikke kommer til at gå alene med det der er sket. Jeg vil derfor anbefale dig at tale med en veninde eller en voksen, som du kender godt og stoler på.

Du kan også altid finde en voksen i chatten i Cyberhus, hvor du kan chatte med anonymt.

Det er også vigtigt at du kontakter det nærmeste center for voldtægtsofre hurtigst muligt så de kan hjælpe dig. Det kan være vigtigt at tale med en professionel, som kender til nogle af de reaktioner man kan få og som kan hjælpe dig med disse.

Du kan finde det nærmeste center her.

Venlig hilsen

Elena