mænd

brevkassespørgsmål

mænd

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Jeg er 12 år og har altid været bange for fulde mennesker og sådan men jeg er også bange for mænd... Jeg er bange for at de vil tage på mig eller lignende.. dét er aldrig sket men jeg er alligevel meget bange. Jeg begyndte at få bryster da jeg var 6 år og jeg fik menstruation som 10 årig og kan godt gå for at være 17. Jeg kan huske at jeg ikke ville være alene hjemme med min far da jeg var lille fordi jeg var bange for at blive voldtaget men nu er det blevet bedre. Jeg er specielt bange for ældre mænd (ca.60-75 år) fordi nogle ser rigtig snu ud. Jeg har intet problem med unge fyre (altså 14-23) og jeg kan oven i købet blive lidt lun på dem men hvis de er ældre bliver jeg bange og prøver at undgå dem. Ingen ved at jeg er bange for det og de skal ikke vide det. Tror jeg har social-fobi (men jeg har kun set et program om dét så jeg ved ikke så meget om det) Men jeg har brug for hjælp, specielt til at kunne være sammen med min far uden at få klamme tanker.

Svar:

 Hej Anonym

Det må være svært at gå med sådan en frygt du beskriver og derfor synes jeg også det er rigtig godt at du skriver i brevkassen. Som jeg læser dit spørgsmål så har du heldigvis ikke oplelvet noget konkret overgreb, men det er frygten for at det skal ske der fylder hos dig. Derfor har jeg sendt dit spørgsmål videre til brevkassen Ondt inderst inde, hvor du kan finde svar indenfor 10 dage.

Mvh.
Niels-Christian