jeg bliver skør
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
jeg ved ikke om der er her jeg skal skrive
tilbage i december 2012,
det startede med at nogle veninder og jeg skulle ud til en fyr og han's kammarater og drik vi kommer derud og vi snakker drikker pludslig føre det til at jeg skal sætte mig over til ham her fyren fordi vi havde skrevet sammen dagen før så begynder han og han venner at hviske og hælde alkohol på mig og da jeg sætter mig ved siden af ham kaster han sig over mig og begynder at kysse mig så vi kysser så pludslig siger han vil du ikke hav sex med mig hvor jeg siger nej på et tidspunkt begynder han at blive for nærgående og tager sin hånd op under min kjole og ned i min g-streng jeg fjerner hans hånd og rejser mig op for at gå på wc hvor han så følger efter der var ikke lås på døren til badeværelset så han kommer derud hvor han begynder igen og prøver at trække mine g-streng ned hvor jeg prøver at skubbe ham væk og han bliver ved med at kysse mig på et tidspunkt banker det på døren og han holder op og går ud jeg kommer ind i stuen hvor der i mellem tiden er kommet flere og de spøger om jeg er okay hvor jeg siger ja jeg sætter mig ned og snakker med en af han venner som så fortæller mig at hvis han havde hvist at jeg var så sød havde han aldrig gået med til det og jeg spøger med til hvad hvor han siger at de havde aftalt at de skulle drikke mig fuld så hans ven kunne hav sex med mig fordi jeg ikke ville frivillig så jeg rejste jeg mig op og sagde til mine veninder jeg vil hjem NU så vi tog hjem og hele den nat kunne jeg ikke sove jeg tænkte heletiden på det  nogle måneder sener skriver han så til mig igen over facebook og fortæller hvor meget han elsker mig og om jeg ikke kommer over til ham jeg siger nej  og han bliver ved så jeg bloker ham på et tidspunkt er jeg hjemme ved en veninde som også kender ham (det skal lige siges at vi har mange fælles venner) hvor han vil i kontakt med mig og jeg bliver nødt til at fortælle min veninde det der skete han har flere gange siden forsøgt at komme i kontakt med mig siden og han er flere gange set tæt på hvor jeg bor han ved dog heldigvis ikke hvor jeg helt præcis bor .. jeg har snakket med min mor om det og nogle meget få venner og de siger at jeg skulle hav meldt det men kan man det når der ikke skete noget , jeg ved godt det er forsendt nu , hvergang jeg kan lugte han parfume eller er i en bus hvor der er en der har den på kan det være nok til at jeg kan finde på at stå af for jeg får det dårligt og tankerne kommer tilbage hvad kan jeg gøre
v.h
camilla

Svar:
Kære Camilla
Det lyder meget ubehageligt, det du har oplevet. Der er ikke nogen tvivl om, at det ikke er i orden, det der er forgået, og det er tydeligt, at du har fået overskredet dine grænser. Udfra det du skriver, har du meget tydeligt sagt fra, endda flere gange, hvorfor han selvfølgelig burde være stoppet. Man kan godt anmelde til politiet selvom der ikke er tale om fuldbyrdet voldtægt. Det er både ulovligt og strafbart, at fastholde et andet menneske og berøre intime steder, hvis dette sker imod det andet menneskes vilje. Dog vil det muligvis blive en svær sag for politiet, fordi der er gået så lang tid siden det skete.
Det er normalt at være påvirket og reagere når man er blevet krænket seksuelt. Der er altså ikke noget unormalt ved at blive ved at tænke på det i lang tid efter, og ved at blive mindet om det der skete, hvis man f.eks. lugter særlige lugte etc. Det er dog meget vigtigt at du får talt med nogen om det der er sket, og om hvordan du har det. Det er vigtigt at få sat ord på for at få hændelsen bearbejdet, så du kan komme videre. Det er derfor rigtig godt hvis du kan bruge din mor, og enkelte venner til dette. Det kan muligvis være en hjælp at læse lidt om normale reaktioner på vores hjemmeside: www.voldtaegt.dk Her er der sikkert noget du kan genkende. Du er også velkommen til at ringe eller skrive igen, hvis der er andet du har brug for at spørge om. Endelig er der også mulighed for at blive ringet op med henblik på psykologisk behandling hos Center for Voldtægtsofre.
Venlig hilsen
Louise