Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Jeg blev for ni måneder siden overfaldet og seksuelt udnyttet men ikke rigtig voldtaget. Jeg holdt det hemmeligt i en uge, og sagde det så til mine forældre og men bedste veninde, og min daværende kæreste. Min familie gik helt fra hinanden... min mor blev deprimeret, min far gik helt væk fra sig selv og min lillesøster har fået angst.. - men vi er endelig begyndt at komme ovenpå, og blive en familie igen. For 2 måneder siden begyndte jeg at få anonyme trusler om voldtægt.. Jeg sagde det ikke til nogen, og det ødelagde mit forhold til min kæreste.. jeg elskede ham, og gør det desværre stadig, men jeg kunne ikke få mig selv til at snakke med ham om de trusler.. det endte med, at vi slog op...... For en måned siden blev jeg voldtaget, da jeg var ude med hunden... (ikke af den samme mand, som overfaldt mig) Jeg kan ikke få mig selv til at fortælle det til mine forældre... ikke efter at have set, hvordan de tog det for ni måneder siden.. det ville ødelægge dem... det kan jeg bare ikke........ :'( Jeg har fortalt det til mine tætte venner, og til min eks.. Han er den eneste, der ved, hvordan jeg havde det sidst, og den eneste, der hjalp mig.. han er den eneste jeg nogensinde har elsket så meget og åbnet mig fuldt op for... Men han tror ikke på mig.. han vil ikke lytte.. vil ikke hjælpe... To uger efter jeg blev voldtaget, stod manden oppe for enden af min vej.. han spurgte, om jeg har meldt det, og jeg sagde nej. Han gav mig en knytnæve i hovedet og gik. - jeg har fortalt folk, at mit blå øje var fra at jeg gik ind i en dør.. Han ved, hvor jeg bor.. jeg får stadig trusler hver dag.. Jeg KAN ikke sige det til mine forældre........ så hvad jeg kan ellers gøre? Jeg har nu i noget tid skåret i mig selv.. kan ikke forklare hvorfor..... men det hjælper lige i det øjeblik, men så vender alle de tanker tilbage.... Jeg har mareridt hver nat... og selvmord har jeg tænkt på... men jeg er for bange til det.. jeg kan ikke gøre det mod min familie.. de betyder ALT. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

 Hej
Det er godt du skriver til os.
Det lyder som om, du har det virkelig svært og samtidig er i en meget utryg situation. Det lyder som nogle meget ubehagelige overgreb, du har oplevet, og jeg tænker det vigtigste i første omgang er at skabe sikkerhed for dig, så du ikke bliver udsat for nye overgreb eller trusler. Hvad du konkret skal gøre afhænger af, hvilke muligheder der er, hvor du bor, dit netværk mm. Jeg vil derfor meget gerne snakke med dig i telefonen(mit nummer:7846 4763), så jeg bedst muligt kan hjælpe dig.
Du kan vælge at være anonym i starten, men skal så bare være bevidst om ikke at oplyse dit fulde navn eller tlf.nr. Du kan også starte med at maile til mig

Rigtig mange af de piger, der har været udsat for overgreb oplever som dig at have mareridt, at skære sig fordi man ikke kan holde alle de svære følelser og tanker ud eller at have selvmordstanker, fordi man ikke ved hvordan man skal komme videre i sit liv. Det kan føles virkelig håbløst, men ved at få hjælp til problemerne oplever de fleste at få det bedre og vende tilbage til deres normale liv. Du har taget det første skridt ved at skrive herind….

Hvis du oplever dine selvmordstanke bliver forværrede, eller du bliver bekymret for om du kan håndtere det, er det vigtigt med det samme at søge hjælp. Et af de steder man kan henvende sig er Livslinien på tlf. 70 201 201 eller ved at skrive til dem. Du kan læse mere på deres hjemmeside: www.livslinien.dk

Jeg håber meget på at høre fra dig snart.

Mange hilsner
Rikke