Hun er gravid!!!

brevkassespørgsmål

Hun er gravid!!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej.

Jeg var 18 år gammel da en pige på kun 13 faktisk voldtog mig, hun proppede noget i min drink og red på mig. Jeg kan huske enkelte billeder, af at hun sidder på mig og stønner meget højt. de fleste drenge ville nok elske det, men det her er mit livs værste mareridt

1) min kæreste vidste at det var overgreb og tilgav mig, hun så billeder af mig og (Naja) men også at jeg var helt væk!ligende jeg sov!

2) det var til en fest, og de fleste hørte Naja stønne, og tog mange billeder af hennelden, (to venner fortalte mig at jeg var underlig, og var helt væk)

3) nu er hun 14 år og har lige født et barn her den 1/1 2014 og mener at jeg er far. kan hun melde mig på grund af alder?

4) Hvad skal jeg dog fortælle min kæreste, at en pige som misbrugte mig nu er mor til min datter?? HJÆLP! jeg tuder næsten, Hvad hvis Amy slet ikke er min datter? hvad kan jeg selv gøre?

Jeg lå i et soveværelse fordi jeg fik det dårligt. og pludselig er hun den klasse so oven på mig, en lille pige på 13, jeg var 18 og havde aldrig før haft sex fordi jeg respektere piger virkelig meget. jeg er kristen og min kæreste og jeg har snakket længe om det. men vi venetr til hun selv er 18 om et halvt år, nu har jeg så pludselig en datter... omg har lyst til at skyde mig selv. :(

Svar:

Kære dreng på 18 år.

Da dit brevkasseindlæg giver anledning til rigtig mange spørgsmål, er det lidt svært for mig at give dig et helt enkelt svar, men her får du mine umiddelbare tanker om det. Det lyder som om du har haft en rigtig træls oplevelse, og at det hele har udviklet sig til et uoverskueligt kaos. Når man har sex med hinanden er det meget vigtigt, at man altid sikrer sig, at begge parter er klar over hvad der foregår, og ikke mindst, at begge parter har lyst. Det lyder bestemt ikke til at have været tilfældet i din situation.

Jeg kan ikke se ud fra din mail, hvor i landet du bor, men en mulighed for dig kunne være at søge hjælp og rådgivning på et af landets centre for voldtægtsofre, da jeg fornemmer at du er rådvild og ikke ved hvad du skal stille op. Der findes i alt 8 centre for voldtægtsofre i Danmark, hvor du vil kunne få hjælp og rådgivning helt anonymt. På vores hjemmeside www.voldtaegt.dk, finder du en oversigt over centrene. En anden mulighed er at kontakte politiet, og forklare hvad der er sket samt høre, hvilke muligheder du har. Du nævner selv, at der er taget billeder af overgrebet, og at det på billederne fremgår at du er bevidstløs. Derudover lyder det til, at de personer, som var til stede ved festen, kan afhøres som vidner. Samtidig undrer jeg mig over, at dine venner ikke har grebet ind, hvis de har tænkt at du virkede bedøvet, men at de i stedet vælger at tage billeder af det.

Jeg tænker også på, om du har talt med pigen, og hvad hendes egen forklaring er på det der er sket? Vil hun vedkende sig, at hun har bedøvet dig og haft sex med dig uden at du ville? Derudover er der spørgsmålet om hendes alder. Ifølge straffeloven, er det ulovligt hvis en voksen person har sex med et barn under 15 år ligesom dette er strafbart. I princippet kan hun godt anmelde dig, og i givet fald vil politiet foretage grundige undersøgelser af hele hændelsesforløbet. Det vil sige, at I begge vil blive bedt om at afgive forklaring, og at der vil blive afhørt vidner. Derefter vil der blive taget stilling til en eventuel sigtelse.

Jeg tænker også på, hvordan pigens forældre har tacklet at hun blev gravid, og hvad hun har sagt til dem? De fleste forældre vil reagere, hvis deres datter blev gravid som 13-årig og formentlig vil de sociale myndigheder blive inddraget i sagen. Mht. faderskabet er det i sidste ende kun en blodprøve der kan afgøre, om du er far til barnet eller ej. Jeg vil opfordre dig til at søge hjælp, og du er meget velkommen til enten at skrive tilbage igen eller ringe herind, så jeg kan hjælpe dig videre.

De Bedste hilsner

Birgitte Rosenkilde

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål