Hjælp mig med at komme videre!!..
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus. Jeg har tit tænkt på disse hjemmesider hvor man kan søge hjælp, men jeg betroer mig nu for første gang til sådan en.
Det her er en smertefuld stund for mig, og det er det værste jeg nogensinde er gået igennem.
Jeg var 14 år gammel, og var stadig jumfrue, jeg var en pæn pige og ville gerne gemme mig selv til den rette, jeg havde da haft kærester, men det var aldrig blevet til mere end et kys, på det her tidspunkt havde jeg en sød kæreste, den gode af slagsen, han var godt nok 18, men han havde aldrig nogensinde fået mig til noget jeg ikke ville. Vi havde en masse fælles venner, og da han blev inviteret til en fest, ja så skulle jeg da også med, det her var min første fest, og jeg vidste at min kæreste nok skulle passe på mig, men da vi stod og skulle derhen skulle han først lige tanke sin scooter op, så jeg skulle tage bussen sammen med en fyr jeg ikke kendte særligt godt. det var min kærestes kammerat, og jeg stolede jo selfølgelig på begge to. Da jeg stiger af bussen sammen med ham fyren ringer hans mobil, og han går et stykke væk for at tage  den, jeg tænker overhoved ikke videre over det, og går hen imod hans hus som ligger lige ved siden af.
Jeg kommer ind i hans hus, jeg kigger på de slidte vægge og den næsten ødelagdte dør, han viser mig ind på hans værelse, og jeg spørger ham om hvor de andre bliver af, han smiler bare til mig og siger at de kommer. han giver mig et glas rom-cola, og sætter lidt musik på, faktisk begynder jeg at blive lidt dårlig, ikke på grund af alkohol men på grund af at jeg har en tendens til at besvime, eppelepsi kan man roligt sige. Han skruer mere og mere op for musikken, og pludselig høre jeg at hans dør går op, jeg håber inderligt at det er min kærester eller nogle af hans venner, men det var kun hans mor.
det sidste jeg kan huske er et meget sløret minde, jeg drømte om det hver eneste nat i en måned efter. Han læner sig op af mig, jeg er overhoved ikke tiltrukket af ham, faktisk syntes jeg at han var for grim, det er ren sandhed, og han begyndte at røre ved mine bryster, jeg slog ham, men så smed han mig ned på sin seng, jeg slog hoved ind imod væggen og efter det er alt sort.
Jeg vågner så om morgen uden noget tøj på og han ligger ved siden af mig, inderst inde ville jeg ønske at jeg var død, jeg kunne mærke at der var noget helt galt, og at jeg følte mig væmmelig og uren, jeg tog mit tøj på, men han vågnede og jeg lod som ingenting KUN FORDI! at jeg var bange, han sad i sine underbukser på sit billiardbord og snep en kniv, han sagde at den var til at myrde/stikke, hans eks ned med, og jeg begyndte næsten og græde, så jeg løj og sagde at min mor nok havde prøvet at ringe, han fulgte mig op til bussen og jeg vinkede farvel til ham. Hele vejen hjem græd jeg og jeg kiggede utallige gange på mine beskeder, ingen beskeder fra kæresten eller venner. jeg havde det elendigt, og da jeg stod af bussen ringede jeg til min veninde som også skulle ha været med til festen. Hun fortalte mig at (Fyren) havde meldt afkald på sin fest, at de ikke skulle komme alligevel, og til mit største chok fik jeg afvide at det var min kærestes mor som havde ringet til (Fyren) da vi stod af bussen, min kæreste var kørt galt på sin scooter, og han kunne umuligt tage til fest, (fYREN) HAVDE VIST DET HELE TIDEN!.
Jeg var kun 14 år dengang, og jeg kom på riget og blev tjekket igennem, desværre blev sagen aldrig færdig, og jeg mistede virkelig mange venner dengang, jeg havde virkelig svært ved at knytte mig til drenge, og mig og min kæreste gik fra hinanden, tanken går aldrig væk, på en måde er jeg glad for at jeg var væk under det hele, men jeg forestiller mig så mange smertefulde ting, og det værste er at jeg engang imellem tror at min nuverende kæreste tror at jeg ikke kan tende på ham, på grund af det som skete den aften, jeg er nu snart 18, men må indrømme at det aldrig forsvinder.
Giv mig et råd som kan føre mig videre, jeg har angst for (Mørke)  (Drenge ældre end mig)  (Sex under mørke)  (At folk kigger og tænker jeg er beskidt)
Inderst inde er jeg nok stadig en lille bange pige. det SVI* tog alt fra mig, selv mine forældres verdighed og deres stolthed til mig........Knus hende den knuste som bare vil ha hjælp

Svar:
Tak for dit brev.
Det lyder som en forfærdelig oplevelse. Det du beskriver gerningsmanden har gjort imod dig, er både forkert og meget krænkende. Det lyder også til, at det der foregik, var meget fysisk voldsomt.
Det er helt normalt at reagere, når man har været udsat for et overgreb. Og nogle gange kan reaktionerne vare ved i meget lang tid. Særligt hvis man ikke får hændelsen tilstrækkelig bearbejdet.
Det kunne godt lyde som om du ikke fik tilstrækkelig hjælp dengang det skete.
Og jeg kan ikke læse ud af dit brev, om du nogensinde modtog hjælp fra en psykolog?
Det er meget vigtigt, at man får talt med nogen om hvordan man har det, efter sådan en hændelse. Det kan være noget familie, nogle tætte veninder/venner, en lærer, eller en professionel.
Man må ikke gå alene med alle de svære tanker og følelser.
Jeg tror du vil have gavn af at få noget professionel hjælp, til at få bearbejdet det der skete dengang. Jeg ved ikke hvor i landet du bor?
Det er sådan, at tidsgrænserne for hvornår man kan få hjælp, på de forskellige Centre for Voldtægtsofre i landet, netop er blevet ophævet. Det betyder at man nu kan henvende sig for hjælp, også selvom overgrebet ligger længere tilbage i tiden.
Mit råd til dig vil derfor være, at du henvender dig til det Center for Voldtægtsofre, som ligger tættest på der hvor du bor. Du kan finde kontaktoplysninger på alle landets centre på vores hjemmeside: www.voldtaegt.dk
Hvis du vil, må du også meget gerne ringe til mig og få en uforpligtende snak. Og så kan jeg forsøge at hjælpe dig videre.
Ønsker dig held og lykke fremover, og håber du må få den hjælp du har brug for.
Kærlig hilsen Louise Due