hjælp

brevkassespørgsmål

hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hjælp lkan ikke holde det ud længere, det stopper aldrig i livet, jeg vil ikke være en del af det her mere. øjne der græder jeg græder og skriger, men der er jo ikke nogle der kommer og gider hjælper mig. angsten inden i kroppen om hvornår det kommer til at ske igen, jeg er bare totalt forvirret, jeg skal leve med en smerte inden i kroppen fordi der ikke er nogle der kommer og hjælper mig. Hilsen Casper.

Svar:

Hej Casper

Når jeg læser dit brev er jeg slet ikke i tvivl om, at du er rigtigt ked af det og at du har brug for noget hjælp. Jeg kan ikke læse mig til, hvad det er helt præcis sker og hvilken situation du er i, så jeg har lidt svært ved at give dig et konkret råd til, hvad du kan gøre. Det jeg kan gøre er, at give dig nogle lidt generelle informationer om, hvilke muligheder du har og så håber jeg på, at du kan bruge dem til noget.

Allerførst vil jeg gerne understrege, at der er hjælp at få og at der er mennesker, som interesserer sig for hvordan du har det, og som ved, hvordan de skal hjælpe dig. Både Cyberhus og Albahus har rådgivningstilbud, hvor du kan ringe eller chatte ind og tale med en rådgiver, der gerne vil lytte til dig.

Her i Cyberhus har rådgiverne erfaring i at tale med unge mennesker om alt muligt forskelligt, og på Albahus har de særlig erfaring med seksuelle overgreb. I rådgivningen kan du vælge at være anonym og rådgiverne har tavshedspligt, så du behøver ikke være bange for, at der sker noget du ikke er parat til, eller har lyst til. Så det jeg synes vil være det bedste for dig er, at du ringer eller skriver til enten Cyberhus eller www.Albahus.dk og fortæller lidt mere om din situation, så  kan de give dig den hjælp, du har behov for i lige præcis den situation du er i.

Jeg håber meget, at du kan bruge dette svar til noget og at du får den hjælp, du har brug for.

Men venlig hilsen

Nina