Hej Anja
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Anja, Det var mig der skrev engang ang. ham der holdte mig nede selvom jeg ikke havde lyst mere. Men jeg er nu i tvivl om noget. Det lyder nok underligt. Men hvis man er sammen med en dreng man kender og man hygger sig rigtig meget ja du ved hvad jeg mener og man faktisk nyder det men lige pludselig tvinger han en mere og mere og man ikke ville mere men han bliver så ved. Er det voldtægt? hilsen herfra

Svar:
Kære pige.
Det er godt at du skriver igen, nu du er blevet i tvivl. Jeg svarer foreløbig på Anjas vegne, da hun er på ferie og kommer tilbage i næste uge. Du er velkommen til at skrive igen der, da jeg jo ikke helt ved, hvad I har skrevet om i første omgang.
Med hensyn til dit spørgsmål, er det altid voldtægt når man bliver tvunget til sex imod ens vilje. Det betyder ikke noget, at det har været frivilligt fra starten – det er stadig ikke ok, hvis han ikke er stoppet, når du har sagt nej. Hvis du har oplevet det, er det vigtigt at du får fortalt om det til nogen, fx en ven eller en voksen, som du kan stole på, så du ikke går alene med det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget, og du er som sagt meget velkommen til at skrive igen,
Mvh Elena Madsen