Heej Cyberhus.
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus. Jeg er en pige på 13 og jeg har for ikke særlig længe været udsat for voldtægt. Det var 3 drenge fra min skole der hev mig med ud på badeværelset. De begyndte at hive tøjet af mig. Jeg kæmpede imod men de var jo 3 drenge mod 1 pige. De begyndte at trænge ind i mig. Den ene begyndte at trænge ind i mig bagfra mens en af de andre begndte at slikke mig i skridtet og give mig lidt finger. Den sidste begyndte at give mig sin pik i munden. Da de var færdige gik den ene og der var kun mig og de 2 andre. Så begyndte den ene at gøre det forfra mens han snavede mig. Den anden begyndte så at gøre det bagfra. Så kaldte de på nogle flere drenge som så begyndte at voldtage mig på skift og at de også flere gange gav mig finger og så prøvede de at lave flere 3kanter med mig og alt muligt. De fleste af drengene gik men der var stadig 4 tilbage til sidst. Jeg kunne virkelig ikke lide det. De blev ved, og ved med at skiftes til at voldtage mig. De fleste at drengene brugte ikke kondomer. Jeg begyndte at græde og prøvede at skrige men de begyndte bare at true mig og sige at hvis jeg gjorde modstand og sagde det til nogle ville de gøre det igen men slå mig ihjel bagefter. Jeg kan ikke lide at have sex med min egen kæreste efter det her :( Jeg kan ikke lide når han trænger ind i mig fordi jeg kommer til at tænke på de drenge der gjorde det mod mig, og jeg vil gerne snakke med min kæreste om det men jeg tør ikke. Jeg er bange for hans reaktion. Hjælp mig pleease !!!

Svar:
Kære pige på 13 år
Jeg synes, det lyder ekstremt voldsomt, det du har oplevet og jeg har meget svært ved at se nogle veje udenom, at du taler med nogle om det, der er sket, hvis der skal passes ordentlig på dig. Først og fremmest har du brug for at komme til læge. Da nogle af drengene ikke brugte kondom skal du undersøges for kønssygdomme og for graviditet. Herudover er det virkelig vigtigt, at du får mulighed for at tale med nogle, der ved noget om voldtægt, om det du har været udsat for. De vil kunne hjælpe dig, så sandsynligheden for, at du får seksuelle problemer eller andre problemer på lang sigt, bliver så lille som mulig. Jeg synes, du skal ringe til det Center for Voldtægtsofre, der ligger tættest på, hvor du bor. Du kan finde telefonnumrene på de forskellige centre på  http://www.voldtaegt.dk/Site.aspx?id=121 . På centrene har man viden om voldtægt og om hvordan man typisk reagere efter, at et overgreb har fundet sted. De vil også kunne hjælpe dig ved at give dig mulighed for at tale med en psykolog om det, der er sket.
Jeg ved, at det kan være rigtig rigtig svært at fortælle nogle om det, når man har været udsat for voldtægt. Jeg synes, du skal overveje, hvilke voksne, der er omkring dig og beslutte dig til hvem det vil være nemmest at fortælle det til og så bestemme dig for at fortælle det til den person indenfor et par dage. Hvis det er svært at sige det til personen, kan du måske give ham eller hende denne mail så de kan læse, hvad du har skrevet og hvad jeg har svaret. På den måde er det nogen gange nemmere at få talt med nogle og derigennem få den hjælp du har brug for.
Kærlig hilsen