Er det nødvendigt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej Cyberhus
jeg er en pige på 16 år. mine forældre bor i udlandet, derfor bor jeg sammen med min moster og onkel.
men jeg har et lille spørgsmål.. fordi her for tre måneder siden blev jeg tvunget til at få en sprøgte
som lægen sagde jeg ikke havde brug for.. men lægen var meget ung, og meget mærkelig. jeg tror han vaar fuld..
jeg har overvejet at få en graviditetstest, men er det overhovedet nødvenddigt?
han sagde, jeg citerer "jeg synes du skal blive det nu, bare fordi du sikkert også bliver
det når du bliver 28, så kan du lige så godt øve dig"
er det overhvoedet lovligt?
Mig

Svar:
Hej med dig..
Du skriver, at du har fået en sprøjte og at du overvejer at få en graviditetstest, og det lyder til at du havde en dårlig oplevelse hos din læge.
Den her brevkasse handler om voldtægt og seksuelle overgreb, og jeg er meget i tvivl om hvad du har brug for hjælp til og hvad du spørger om, og derfor har vi svært ved at give dig et svar som du kan bruge.
Hvis du har været udsat for en voldtægt eller et seksuelt overgreb, så vil jeg bede dig om at skrive igen, men prøve at forklare lidt mere om hvad der er sket. Hvis det ikke handler om det, så kig lige på brevkasserne her og skriv til den der passer bedst til dit spørgsmål. Du kan også overveje at komme ind i chatten her i Cyberhus, hvor du anonymt kan chatte med voksne. Måske ville det være en god ide for dig.
Venlig hilsen
Erroll