dejligt
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej et kort spørgsmål. jeg er blevet voldtaget men jeg kunne lide det da vi først var igang så er jeg blevet voldtaget eller havde vi bare sex?

Svar:
Hej
Jeg kan ikke svare dig rent juridisk på, om der har været tale om voldtægt, da jeg ikke kender omstændighederne ved det, du har oplevet.
Men det at opleve lyst under et seksuelt overgreb er ikke unormalt, men en ren biologisk reaktion, som man ikke selv kan kontrollere. Mange kan have det utrolig svært og føle stor skam ved lystfølelsen. At føle lyst eller nydelse ved overgrebet betyder dog ikke, at der ikke er tale om et overgreb. Et nej er et nej uanset hvilke følelser og reaktioner man oplever.
Du må rigtig gerne skrive til mig, hvis du har flere spørgsmål.
Mange hilsner
Rikke