Blev jeg misbrugt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hey folkens!
Det skal lige siges, at jeg er okay, rent psykisk, den dag i dag.
Men jeg har bare altid tænkt meget over situationen.
Da jeg var omkring 9-10 år, så var jeg sammen med min gode ven og hans søster.
Vi legede så.på et tidspunkt 'far,mor og børn'.
Vi legede Ret normalt men så skulle min ven så lige til tandlægen var det vidst, og så sagde hans søster at nu skulle vi sove..
Vi ligger i sengen med Dynen over os, og hun begynder at røre mig mellem bene og spørger om jeg ikke vil tage min 'tissemand' op.i hende.a
Jeg vidste ikke hvad det ville sige, så jeg sagde nej fordi det lød mærkeligt. Men hun gav mig så et handjob og jeg anede ikke hvad der skete, jeg var lidt bange.a
Jeg har kun sagt det til 2 personer før, og de forstod mig godt, men denne dag i dag, så føler jeg mig meget afhængig er sex? Følelsen af orgasme er savnet hver dag.
Jeg håber i kan komme med et indblik

Svar:
Hej med dig :-)
Det lyder som om du har haft en rigtig træls oplevelse, og jeg kan godt forstå, at du har brug for at høre andres tanker om den.
Det er rigtig svært for mig at sige, hvorvidt det du har været udsat for er et overgreb eller ej. For det første afhænger det af din vens søsters alder, og hendes intensioner omkring det hun gjorde. Fra hendes side kan det jo sagtens have været en leg, som har udviklet sig til at gå langt over grænsen.
Hvis hun har haft en forestilling om, at seksuel kontakt er noget af det der viser at man er voksen, så har hun måske følt at det var det I skulle prøve for at I var helt inde i legen. I den alder som I havde på dette tidspunkt, begynder mange ligeså stille at eksperimentere med deres sexsualitet, uden helt at være klar over hvordan og hvorledes det hele foregår.
Hvis hun derimod havde klare intensioner og en god viden omkring sex, så ville man godt kunne sige, at du var udsat for et overgreb. Som sagt er det rigtig svært for mig (og også for dig selv), at komme med et helt konkret svar på hvad du var udsat for. Ligemeget hvad, så kan jeg godt forstå, at du synes det var en rigtig ubehagelig oplevelse for dig, og jeg kan godt forstå, at den stadig sidder i dig, og at du tænker på det.
Du skriver, at du har det psykisk okay efter oplevelsen den dag i dag. Hvis du alligevel føler, at du har brug for at tale med nogen om det, tænker jeg det kunne være en mulighed at få en henvisning fra en læge, til en psykolog, som du kunne gennemgå det hele med. Det kan også hjælpe, at fortælle det til nogle flere venner. Bare det at få talt om oplevelsen, kan gøre at du bedre kan slutte fred med tanken. Hvis du stadig har lidt kontakt til søsteren, har du også mulighed for at skrive til hende og spørge, om hun kan huske dengang. Pas på med ikke at beskylde hende for alt muligt, men tag det som en snak, hvor I lige gennemgår hinandens tanker. Måske du vil få et større indblik i hendes tanker omkring oplevelsen, og det vil gøre, at du fik et mere klart blik på oplevelsen.
Du nævner sidst i dit brev, at du føler dig afhængig af sex, og hver eneste dag har lyst til at få en orgasme. Jeg kan fortælle dig, at følelsen er helt normal for en ung mand som dig. Der flyver i din alder en masse hormoner rundt i kroppen, som kan give en stor lyst til sex og til at komme. Det er som sagt helt normalt, og ikke noget du skal frygte, er kommet ovenpå din oplevelse med din vens søster :-)
Mange hilsner
Christina.