Overgreb af en massør i et fitness center
brevkassespørgsmål af
anonym
15 år
hej cyperhus dette er virkelig svær skrive dette brev, men har brug for jeres hjælp. prøver alt for komme over det her.
Er 15 idag og det skete da jeg var 13 år. Havde problemmer med min lyske kom ind til en sports massør da han begyndte røre lidt ved mig (stod på 4 ben så doogie stilling kan man vel sige) han begyndte dry hump mig (ja kunne godt mærke hans ja)  gjorde ikke noget udover føler en vild krænkelse og tænke det var mærkelig. Han sagde jeg skulle komme ned og stå også skulle jeg læne mig fremover bordet gjorde self hvad han sagde. Hvor han så blev ved med dry humpe mig også pluslig tog han hans hånd ind under mine shorts og gav mig finger imens han holdte mig nede, og holdte mig for munden. Det var der heg begyndte virkelig vide det var forkert! Sagde ikke noget til nogle før 3 måneder. Gik helt i panik for han var blevet anmeldt af en anden pige og det kom i nyhederne og der fandt jeg ud af det også var sket for mig + 15 andre kvinder (alle sammen 18+ så var den eneste unge af dem der anmeldte ham)
Det væreste er han ejet et fitness center som jeg trænede i og min søster arbejde der. Han hjalp min store søster virkelig meget (hun var alkoholiker en anden historie) og han hjalp hende til komme ud af det og havde været hjemme ved os osv man stolede virkelig på ham (selvom jeg altid har synes han var sådan lidt en creepy, men alle kunne lide ham så tænkte ikke over det) og finder ud af efter jeg også anmelder ham og kommer i retten at min ælste store søster også havde været udsat for et overgreb af ham som 14 år (hun er 20 idag) hun havde heller aldrig sagt noget, og hun siger stadig intet om det idag.
Det her er virkelig hårdt for hvergang jeg var nede sagde min mor det godt kunne være fordi jeg havde været udsat for et overgreb, men benægtede altid, før jeg så "den som dræber" på viaplay påvirkede, det mig mere end jeg regnede med. Begyndte huske flere og flere ting fra dengang (da jeg var 13 vidste jeg jo ikke helt hvad der skete) men gøre nu. Snakker meget med det om min kæreste, som ikke engang kan røre mig mere og skal heletiden i bad for føler mig beskidt får heletiden panik anfald og maridt om det her.
Føler der mangler noget i historien føler ikke jeg kan huske det hele (er så bange for der er sket mere for nu har jeg haft det sådan i 5 måneder (hvor jeg har indrømmet jeg har det dårligt pga det overgreb) og kan huske mere og mere og det bliver kun værre....  har fået lige fået kontaket en kontakt person som jeg venter på snakke med, men min familie ved godt jeg har været ude for et overgreb, men de ved slet ikke hvor slem det er turde ikke sige det til dem. (især for begge mine store søskende har det virkelig psykisk dårligt med alt muligt depression, Skizofreni, angst adhd osv) har altid været den glade pige og holdt familien igang, så ved ikke om jeg skal sige det og har det dårligt med sige det til min kæreste da det kan være ret overvælende få sådan noget af vide. hjælp er så bange i tvivl og kan ikke tænke på andet, ville bare have det til stoppe!

Svar:
Kære anonym
Det er godt du skriver. Jeg kan godt forstå de her overgreb fylder så meget for dig, for det er nogle rigtig voldsomme ting du har oplevet.
Jeg kan godt forstå din tanke om at du ikke vil fortælle dine forældre for meget, fordi du ikke vil belaste dem. Men omvendt tænker jeg at dine forældre kan hjælpe dig bedst muligt, hvis de faktisk ved hvad det er du tumler med. Og selæv om de måske ville være kede af at du har oplevet de her ting, og går og har det så svært, så er jeg sikker på at de vil være glade for at vide hvordan du har det, så de kan hjælpe dig.
Det her med at tankerne hele tiden vælter rundt i hovedet, og at du er i tvivl om hvorvidt du faktisk kan huske alting er helt normalt. Netop derfor er det vigtigt at du får hjælp til at håndtere tankerne. At du får tankerne ud, så de kan fylde lidt mindre indeni.
Du kan snakke med en psykolog der er specialist i at snakke med mennesker der har været udsat for seksuelle overgreb hos Center for Voldtægtsofre. Her kan du se hvor dit nærmeste center ligger, og hvordan du kan få hjælp. Mange tror at man kun kan få hjælp, lige efter et overgreb, men sådan er det slet ikke. Du kan også få hjælp lang tid efter. Lige præcis når du er klar.
Jeg håber du vil undersøge nærmere og tage kontakt til et af centrene, så du kan få hjælp til tankerne, og få det bedre.
Mange hilsner Elisa