Orgasme
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Hvad er det som gør at det kilder i min pik når jeg er jeg for en orgasme, og hvorfor kilder det ikke når det er man bare alm. Rykker i den?

Svar:
Hej med dig
Det lyder til at du oplever glæderne ved onani og at det, når det kilder i din pik, er en orgasme du oplever. Orgasmen er både en fysisk og psykisk reaktion, og kan, som du skriver, føles som noget der kilder i kroppen. De fleste oplever også at deres tanker går lidt i stå, lige når de får orgasme, og at de bagefter føler sig meget afslappede.
For at få en orgasme skal man onanere, og for de fleste drenge/mænd foregår det ved at "rykke" i pikken - altså lave frem- og tilbage bevægelser med hånden på pikken. Det område som er mest følsomt er hovedet, som også kaldes glansen, og for nogen er det rigtig rart at bevæge forhuden frem og tilbage over hovedet. Det er meget forskelligt hvad man føler er rart, og du kan jo se hvad du gør forskelligt når du onanerer og når du "bare rykker i den". Her tænker jeg at du f.eks. mener efter du har tisset eller sådan.
Jeg håber du fortsætter med at nyde det, og blive klogere på hvad du godt kan lide.
Venlig hilsen
Signe