Opholdsted

brevkassespørgsmål

Opholdsted

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Måske bliver det sjælland næste gang jeg skal anbringes er det ikke noget med at når man bliver anbragt 3 gang så er det lykkens gang . Har været til møde med dem der har det over på sjælland, de er hel vild søde. Men skal over og se det om 2 uger og hvis jeg synes det er ok, skal jeg flytte der over . Prøv og tænk at skulle væk fra alle sine venner, så bliver man jo totalt ensom. Det er så lang væk hjemmefra, er begyndt at blive lidt bange for det. Selvom inderste inden tror jeg det bliver godt. Men hvis jeg skal flytte så er det allerede i næste måned og en hel sommerferie på sjælland uden man kender nogen det tror jeg er rigtig svært –Hvad gør man. Hvad så hvis man glider fra sine venner der hjemmefra, og man ikke kommer til at have noget med dem at gøre. Hjælp. Knus Felicia

Svar:

Hej Felicia

Det lyder rigtig spændende at du måske skal flytte til Sjælland næste gang. Det kan godt være en stor udfordring at flytte et nyt sted hen. En af de mange fordele ved at bo på opholdsted er at der ofte er mange at være sammen med, og gennem dem kan man hurtigt møde en ny omgangskreds.

Der er rigtig mange gode måder at få venner på. Det kan være en god idé at snakke med dem som du kommer til at gå på skole med, du kunne starte til en fritidsaktivitet eller begynde i ungdomsklub.

Det med at det er langt væk fra dine nuværende venner og familie. Selvom at du bor på fyn eller i jylland og skal bo på sjælland kan det måske sagtens lade sig gøre, at komme på besøg hos dine nuværende venner hvor du bor nu. Eller de kan komme og besøge dig, og du kan vise dem hvor du kommer til at bo, så du har nogen at snakke med om det nye sted. Til hverdag kan I bruge internettet til at holde kontakt, der er masser af muligheder, Facebook,Myspace, MSN, skype o.s.v.

Det er helt naturligt at du er nervøs for at flytte. Det er nye omgivelser, nye mennesker, ny skole, nye kammerater og nye udfordringer. Men det er vigtigt at holde fast i den følelse som du har nu med at de er vildt søde, og at det lyder som et godt sted.

Håber at det har kunne give dig nogle svar, og alt godt herfra.

David