Opgivet
brevkassespørgsmål af
Anders
23 år
Jeg har været single i nogle år nu og vil gerne snart finde en kæreste men jeg føler jeg har opgivet jagten! Det er ikke altid at mine venner vil i byen og jeg står tilbage lørdag aften og vil gerne i byen men vil ikke i byen alene selvom det ikke kan skade at tage i byen selv.  Hvad kan det skyldes? Selvværd?

Svar:
Kære Anders
Kærlighed og kærester kan være svært, og det kan føles som om, at det aldrig vil lykkes at finde en partner. Men når det er sagt, så er du er ikke den eneste, der er på jagt efter den rette. Der kan være mange forskellige grunde til, at du ikke har fundet en kæreste endnu. Måske var timingen ikke helt rigtig, eller også kunne det være, at der ikke var den rigtige kemi mellem jer. Måske havde I vidt forskellige interesser eller syn på livet, eller måske kunne det ikke lade sig gøre geografisk at have et forhold. Byen er heldigvis ikke det eneste sted at finde en potentiel kæreste. I dag findes der mange forskellige måder at møde en potentiel kæreste på: det kan være venners venner, en studiekammerat eller kollega på jobbet, det kan være en man møder på de sociale medier eller på datingapps, det kan være en som deler samme fritidsinteresse som én selv som fx en sport. Det kan endda være, at du allerede kender en, som du har et godt øje til.
Det vigtige er at være åben for forskellige muligheder. Nogle gange sker der det, at man får et helt andet syn på en person, når man lærer dem bedre at kende. Derfor er det en god ide at være åben for at gå på flere dates med den samme, måske udvikler der sig noget, som duikke havde regnet med.
Du må ikke miste håbet. Den rette person er derude et sted.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar!
Venlig hilsen
Lucia