Ondt meget
brevkassespørgsmål af
Lukas
10 år
Hej i går lege jeg på legepladsen med nogen fra min vej og vi hoppe af gyngen og jeg slog mig jeg sagde det ikke men det gør ondt i bryste når jeg trækker vejert ved ikke om det går over skal jeg sige det ?

Svar:
Hej Lukas
Tak for dit spørgsmål.
Det er jo nogle dage siden nu, så  formentlig har du ikke ondt længere. Jeg forestiller mig at du kan have trykket et ribben, hvilket vil gøre ondt især hvis man trækker vejret dybt ind.
Det er meget sjældent at børn på brækker ribben eller andet i brystkassen når de falder sådan som du har gjort.
Et ribben som er bøjet/trykket gør man ikke noget ved, det går over af sig selv. Er det meget slemt kan man give noget smertestillende medicin, men det er mest for at undgå at man trækker vejret for overfladisk.
Håber du har det bedre. hvis du stadig har ondt når du trækker vejret ind synes jeg du skal fortælle det.
Venlig Hilsen
Mads