Ondt i nosserne
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg har nogle forskellige spørgsmål det første handler om at jeg Hvar sammen med min kæreste i forgårs og lå meget tæt med hende men mine nosser gik ekstremt ondt det andet er vi har været sammen i 5 måneder og har ikke kunne tage mig sammen til at kysse hende hvordan tager jeg mig sammen jeg havde kontakt med hendes læber men ikke som sådan et kys

Svar:
Hej Anonym
Det lyder dejligt at du har en kæreste, og at I har været sammen så længe. Jeg vil rigtig gerne dele mine tanker om hvordan I måske kan tage næste skridt, og lykkes med at kysse.
Først vil jeg lige svare på det her med at du fik ondt i nosserne. Det er selvfølgelig ret irriterende, og kan også godt forstå hvis du blev bekymret, men jeg tænker det du beskriver er helt almindeligt.
Hvis man bliver virkelig tændt. Altså får rigtig meget lyst til at kysse og sådan, så er det meget almindeligt at penis bliver stiv, og at det kan begynde at snurre og spænde i nosserne. Nogle gange kan det være så meget at det kan føles som smerte. Jeg går ud fra at smerten forsvandt ret hurtigt, og det er som sagt helt almindeligt.
Og så til det med at kysse. Måske er du og din kæreste der hvor virkelig mange har prøvet at være i et forhold. At man er usikker på om den anden har ligeså meget lyst til at kysse som man selv har. Særligt den første gang man har en kæreste kan det være svært, fordi man samtidig kan være ret usikker på hvordan man skal kysse.
For nogle kan det ligesom komme af sig selv ved at man ligger tæt, nusser hinanden, og pludselig opstår kysset, sådan lidt af sig selv. Men du fortæller at I ligger tæt, og at du har rørt hendes læber uden at det blev til et rigtigt kys. Det kan jo både være et udtryk for at din kæreste også er usikker på hvordan I skal kysse, og derfor ikke gjorde noget for at det skulle blive til et kys. Det kan også handle om at din kæreste ikke føler dig klar til at kysse endnu.
Når der er så meget usikkerhed tænker jeg ofte det er bedst at snakke om det. Jeg ved godt det kan være svært, men jeg tror til gengæld også at det man får ud af sådan en snak kan være det hele værd. For når man får snakket om det man føler og tænker med sin kæreste, kan man bedre forstå hinanden, og så bliver det nemmere at finde ud af hvordan man er gode kærester for hinanden.
Du kunne måske starte med at sige at du selv kan mærke at du har helt vildt lyst til at kysse hende, og se hvad hun siger til det. Du kan også spørge hende direkte om hun har lyst til at prøve og kysse? Jeg ved at rigtig mange er meget usikre på om de kan finde ud af at kysse "rigtigt", og det kan også være med til at holde én tilbage. Måske kunne du fortælle hende hvordan du har det med at skulle kysse. Jeg forestiller mig at du måske selv er usikker på det her med at kysse, og det kunne du måske fortælle hende. Jo mere du deler af dine tanker, jo større chance er der også for at din kæreste føler sig tryg nok til at dele hendes, og jeg tænker at en åben snak mellem jer, kan være den helt rigtige løsning på at finde ud af hvordan I kommer videre med jeres forhold.
Gode hilsner Pedro