Onani
brevkassespørgsmål af
Klara
14 år
Hej brevkasse jeg har et spørgsmål angående onani. hver gang jeg onanere. altså fx putter en finger i min fisse sviger og gør det ondt. jeg har prøvet at læse op på det men har ikke kunne finde noget om det. jeg har også et meget lille hul og jeg ville høre om det har noget med det at gøre. jeg er bange for at der er noget galt med mig mit hul er så lille jeg ikke engang kan få en finger derind. er det normalt er det unormalt. Håber i vil hjælpe mig

Svar:
Hej du,
Tak for dit spørgsmål. Der kan være flere grunde til, at det føles svært for dig, når du onanerer. Derfor er det svært at sige, om det er normalt eller unormalt, men jeg tænker umiddelbart ikke, at onani burde give smerte og svie.
Jeg tænker på, om det mon svier og gør ondt, fordi du er lidt for tør, når du begynder at bruge din finger? Det kan mindske ubehaget, hvis du er våd, inden du begynder at bruge fingeren. Det kan være, du enten skal bruge længere tid på at røre ved dig selv inden, du bruger din finger, så du føler dig våd, eller også kan det være, du har behov for lidt glidecreme. Det kan købes flere steder, fx på apoteket, og måske også i Matas.
Nu skriver du ikke noget om, hvor ofte du onanerer, men jeg tænker også, at det kan være en god idé at holde en lille pause for at se, om det hjælper. Evt. et par dage eller en uges tid.
Dernæst tænker jeg, at det kan være en god idé at få tjekket hos lægen. Det kan være, der er en anden grund til, at dit hul føles lille, og at du føler svie og ubehag, som lægen kan hjælpe dig med at få styr på. For nogen kan det føles lidt grænseoverskridende at skulle tage til lægen med den slags, og hvis du har det sådan, vil jeg bare minde dig om, at læger har set sådan noget masser af gange, og er vant til den slags undersøgelser. Det er oftest bare én selv, der synes, det kan være akavet.
Håber, det bliver bedre for dig!
Mvh
Vicki