Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en dreng på 14. jeg kan ikke hive min specielt langt tilbage, men jeg har stadig mulighed for at onani. Kan det give problemer?

Svar:
Hey Anonym
Jeg går ud fra at du mener din forhud, når du skriver at du ikke kan hive den så langt tilbage. Du er bestemt ikke den eneste dreng der har den bekymring, men heldigvis behøver det ikke være et problem.
I starten af puberteten, når penis vokser, kan forhuden ikke altid følge med. Den skal ligesom trænes til at blive mere elastisk, så den kan trækkes længere tilbage. For langt del fleste drenge kommer det lige så stille. Træn hver dag, ved at trække forhuden så langt tilbage du kan. Med tiden, bør du kunne trække forhuden længere og længere tilbage.
Hvis der ikke sker nogen ændring eller hvis det gør ondt at onanere, eller hvis det gør ondt at have sex, når du engang er klar til det, så kan det give god mening at få det tjekket hos din læge. Men prøv at give det tid, og træn hver dag. Så er der rigtig god chance for at din forhud lige så stille kan trækkes længere og længere tilbage.
Mange hilsner Lasse