Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej.
Jeg er en pige på 11 år og er begyndt at tænke megt over at onanere. Jeg er klar til at onanere, men jeg ved ikke om jeg er gammel nok? Og er det ok at ens forældre ikke ved det?

Svar:
Hej Anonym
Det er helt naturligt at være nysgerrig på onani, og det er også helt naturligt at gøre det. De fleste mennesker onanerer, men det er meget forskelligt, hvor man begynder. Nogle onanerer første gang når de er 14-15 år, andre når de er 11-12. Der er helt sikker også nogle der er meget ældre, og også nogle der er yngre. Hvis du har lyst til at prøve, synes jeg helt sikkert bare du skal kaste dig ud i det.
Nogle unge taler med deres forældre om onani. Nogle synes at det er rart at kunne tale med sine forældre om den slags, mens andre synes det er vildt akavet, og slet ikke har lyst til at dele den slags med forældre. Der er heldigvis ingen regler, så du kan gøre præcis som du vil. Hvis du har lyst, kan du sagtens tale med dine forældre om det, men det er ikke noget du skal.
Mange hilsner Maya