Onani
brevkassespørgsmål af
Mig den anonyme
14 år
Hej, jeg er en pige på 14 år der har prøvet lidt af hvert(seksuelt) men jeg har ikke haft sex endnu. Jeg onanere nogen gange men jeg får ikke en orgasme og jeg stønner heller ikke. Er der noget galt med mig? Og har i nogle tips til hvordan jeg kan onanere? Ps har ikke nogen dildo.

Svar:
Hej med dig.
Godt du skriver.
Først og fremmest, der er bestemt ikke noget galt med dig. Det er meget forskelligt, hvor nemt man har ved at få orgasme. Derudover er det heller ikke sikkert, at man stønner under orgasme. Det er nemlig også meget forskelligt, hvordan folk reagerer, når de får orgasme. Nogle er mere stille, mens andre er mere højlydte. Der er ikke noget, som er mere rigtigt end noget andet. Derudover oplever nogle, at de med tiden, som de bliver ældre, får nemmere ved at få orgasme. Dette kan også have at gøre med, at man lærer sig selv og sin krop bedre og bedre at kende. Det kan man lære ved netop at onanere.
I forhold til, hvordan du kan onanere er mit råd, at du prøver forskellige ting af for at finde ud af, hvad du kan lide. Nogle synes det er rart, at bruse med strålerne fra brusehovedet, når de er i bad, mens andre synes det kan være rart at gnubbe sig op ad noget, måske sin pude eller dyne. For nogle virker det godt at visualisere og forestille sig ting, man tænder på eller at læse erotiske tekster. Det handler om, at komme i den rette stemning, da orgasmer også har at gøre med din hjerne og det humør, du er i.
Håber mit svar har kunnet hjælpe. Ellers er du altid velkommen til at skrive igen.
De bedste hilsner
Emma