Onani ændre pik størrelse?
brevkassespørgsmål af
A
13 år
Hej. Jeg er 13 år og onanere cirka to gange om dagen. Min pik er 21 cm lang og jeg er lidt i tvivl om det er fordi at jeg gokker den så meget af. De andre drenge fra min klasse er nemlig ikke lige så store? Hvad skyldes det?

Svar:
Hey A
Jeg kan godt forstå, at du er nysgerrig på om der kan være en sammenhæng, når din pik er større end dine kammeraters. Nej, det er meget usandsynligt, at din pik er blevet længere af at onanere to gange om dagen.
Pikkens længde bestemmes primært af genetik og hormoner under puberteten. Der findes ingen videnskabelige undersøgelser der viser, at onani får pikken til at vokse sig større eller mindre.
Hvis din pik måler omkring 21 cm når den er stiv, er den over gennemsnittet. Derfor er det ikke mærkeligt, hvis du har lagt mærke til, at de fleste drenge i din klasse har en mindre pik.
Samtidig kan jeres alder også have en stor betydning, fordi man som 13-14 årig er i begyndelsen af puperteten, og I kan være på forskellige stadier af puberteten.
Nogle oplever at deres pik vokser meget i starten af puberten. Andre oplever at den vokser lidt, over en længere periode, og så er der nogle der oplever at den først vokser ret meget til sidst i puberteten.
Så indenfor nogle måneder eller et år eller to kan det være at pik størrelsen hos dig og dine kammerater udligner sig lidt mere. Men lige meget hvad der sker, så er din størrelse lige præcis som den passer til din krop, og som din krops udvikling har bestemt det. Og det har altså ikke noget med onani at gøre.
Mange hilsner Lasse