Onanerer med læbepomade
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en pige på 12 år og jeg har onanerer lidt her for tiden. Jeg syntes det var lidt kedeligt at give mig selv finger så jeg begyndte at bruge låget på en læbepomade og det var seriøst noget af det mest dejlige jeg har prøver! Før jeg prøvede læste jeg at man skal putte kondom på pågrund af bakterier, i stedet vaskede jeg låget rigtig godt og jeg kunne slet ikke mærke nogen kløen efter jeg havde gjordt det. Men nu vil jeg bare gøre det igen! Men kan jeg godt det?

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit spørgsmål her i brevkassen. Det er helt naturligt og sundt at onanere. Fedt at du er igang med at udforske dig selv, og hvad du godt kan lide, når du onanerer.
Du har ret i, at det er bedst at komme et kondom over den/de ting, man onanerer med på grund af bakterier. Ligesom det er godt at vaske sine hænder før og efter onani, er det i dit tilfælde, hvor der er tale om plastik, også helt fint bare at vaske genstanden grundigt inden og selvfølgelig efter. Så burde der ikke være grund til bekymring over kløe/irritation efterfølgende, og du kan godt gøre det igen, men det er super godt, at du er opmærksom på det.
Alt det bedste herfra,
Jeanette