Onanerer jeg for meget?
brevkassespørgsmål af
Mads
12 år
Hej jeg er en dreng på 12 år som har et lille spørgsmål: Jeg er begyndt at onanere cirka en gang om dagen ville bare vide om det er for meget i forhold til min alder og hvor meget man kan gøre det unden at man tager skade på den ene eller anden måde, eller hvis det er usundt?

Svar:
Hej Mads
Godt du spørger når du bliver i tvivl. Jeg kan heldigvis berolige dig.
Det er fuldstændig uskadeligt at onanere. Det er helt normalt at onanere, når man kommer i puberteten. Nogle starter når de er 12, og nogle lidt senere. Men de fleste gør det.
Nogle onanerer et par gange om ugen, og nogle onanerer mange gange hver dag. Det er som sagt helt ufarligt, så du kan gøre det lige så meget eller lidt, som du har lyst til.
Mange hilsner
Lasse