Onanerer
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey Cyberhus jeg er en dreng på 14 og har en trængt til at onanere rimelig meget. har tit onaneret hvor mine forældre var på vej til mit værelse så jeg skjuler det altid. Har også tit tænkt på at prøve noget nyt, som at sutte min egen pik. 1. burde jeg skjuler det eller skal jeg bare være ligeglad? 2. Er det normalt at onanere rigtig rigtig meget? 2. Er det farligt at onanere meget 3. Er det normalt at sutte sig selv 4. Er det farligt at sutte på sin egen penis Ps. Ved godt det er nogle lidt mærkelige og ulækkert ting men håber i kan give svar Mvh. Den som har mange spørgsmål

Svar:
Hej anonym
Det er en masse gode spørgsmål du stiller, og jeg vil prøve at svare, så godt jeg kan.
Først og fremmest skal du vide at det er fuldstændig normalt at have meget stor trang til at onanere. Jeg tænker det er vigtigt at få det på plads. Og lad os så hoppe ud i dine spørgsmål.
1. Du siger at du skjuler det, hvis dine forældre kommer ind på værelset. Det tænker jeg faktisk de fleste ville gøre. Ikke fordi der er noget forkert ved at onanere, for det er der bestemt ikke. For mange er onani bare en ret privat ting, som de ikke har lyst til at dele...og slet ikke med deres forældre.
Jeg forestiller mig at dine forældre godt ved at du onanerer, for ærlig talt så er det noget stort set alle mennesker begynder på når de kommer i puberteten, og de fleste gør det hele livet. Så du behøver ikke skjule det, hvis du ikke har noget imod at dine forældre kommer til at se det. Omvendt er det helt forståeligt hvis du gerne vil have det for dig selv. Måske var det tid til at tage en snak med dine forældre om privatlivet, så de ikke bare kommer ind på dit værelse?
2. Ja, det er helt normalt at onanere rigtig rigtig meget. Du skriver ikke hvad meget er, men nogle onanerer et par gange om ugen, nogle gør det hver dag og andre gør det mange gange om dagen. Jeg tænker det hele er lige normalt. Det handler om at man kan have forskellig lyst.
3. Jeg tror det er meget normalt at have lyst til at sutte sig selv. Jeg tænker faktisk at tanken har strejfet de fleste drenge. Jeg tror til gengæld ikke der er så mange der gør det. For mange handler det om at de ganske enkelt ikke kan.
4. At sutte på sin egen penis er ikke, i sig selv farligt. Man skal dog være opmærksom på at det rent fysisk kræver at kroppen kommer i en ret krævende stilling. De fleste drenge kan slet ikke lykkes med det, fordi kroppen slet ikke er bygget til at folde sig så meget sammen.  Så hvis du prøver, så gå stille og roligt frem, og stop hvis det gør ondt nogle steder. Her tænker jeg både i ryggen, som vil blive strukket en del, og mave og bryst, som vil blive presset ret meget sammen.
Jeg synes ikke de her ting er hverken mærkelige eller ulækre. Det du spørger om er helt almindelige tanker om onani, og det er altså helt normalt.
Mange hilsner Pedro