OL

brevkassespørgsmål

OL

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej Claus, Jeg har en drøm om at komme til OL i disciplinen 5000 meter løb, men jeg ved ikke - hvordan kommer man til OL?

Svar:

Hej med dig

Sikke et sejt mål du har sat dig. Meget spændende!

At komme til OL kræver, foruden at træne en bestemt sport der er med i OL, års hård træning og forberedelse og udtagelse, foran mange andre. Ofte har dem der udtages vundet nogle mesterskaber inden, fx danmarksmesterskab, europamesterskab og måske verdensmesterskab, i deres sportsdisciplin.

For at du kan komme videre herfra, vil jeg foreslå dig at kontakte det forbund der tager sig af den sport du gerne vil til OL i. Det kunne fx være DGI - Danske Gymnastik - og Idrætsforeninger. De varetager en lang række af de sportsgrene der er med i OL. Du kan finde en geografisk oversigt her, hvor du kan finde den afdeling der svarer til hvor du bor i landet.

Jeg håber du fortsætter det gode arbejde og aldrig giver op :-)

Bedste hilsner

Claus