Nyt hul i øret
brevkassespørgsmål af
Milla
15 år
Hej! Jeg har overvejet at få et tredje hul i øret. Engang havde jeg fire huller i ørene, men de to øverste blev groet sammen, da de blev ved med at blød, og gjorde forfærdeligt ondt i flere uger efter og gav betændelse. Jeg fik dem lavet et rigtig pænt og ordentligt sted, så det bør ikke have noget med hygiejne at gøre. Jeg fik dem lige over de “normale” huller i øreflippen. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få to magen til igen, min mor synes dog dette er en dårlig ide, og er bange for at jeg kan udvikle allergier eller få problemer med det igen. Hvad kan være grunden til dette, Og kan jeg få lavet det igen uden at få problemer? Kh Milla

Svar:
Hej,
Når man laver et hul i huden, er der altid risiko for betændelse og infektion - lige meget hvor godt et sted man har fået lavet det. Jeg ved ikke om der kan være en risiko for at udvikle allergier, men det kan du overveje at snakke med din egen læge om. At det blødte og gjorde meget ondt kan også være fordi hullerne blev lavet lige ved nogle nerver eller i brusken. Det er ikke sikkert at det vil være et problem næste gang, men det er svært at sige. Hvis du skal være helt sikker på at undgå problemer, er det sikreste at lade være med at få et tredje hul. Håber det er til hjælp :-)
Mvh Mari