ny prævention

brevkassespørgsmål

ny prævention

brevkassespørgsmål af
M
19 år
Oprettet 5 år 1 måned siden

Jeg har været på P-piller i snart 4 år, jeg startede altså da jeg var 16 år.

Jeg blev rigtig glad for mine p-piller fordi de gjorde at min menstruation gik fra 13 dage til 5 dage i længde og så kunne min kæreste og jeg have samleje uden kondom, da vi synes at kondomer var noget bøvl.  Dog har jeg oplevet at p-piller forringede min sexlyst hvilket jeg fandt ud af var østrogenens skyld.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få min gamle sexlyst tilbage men savner virkelig ikke at have menstruation hele tiden.

Jeg er i et fast forhold og regner først med at ville have børn om 6 år.

Hvilket præventionsmiddel tror du ville være bedst for mig?

Svar:

Hej,

Der findes rigtig mange muligheder indenfor prævention og alt afhængigt af hvilken type p-pille, som du tager i dag, kan man enten skifte til en ny type p-pille eller et helt anden præventionsmiddel. Et bud på et nyt præventionsmiddel kunne være en hormonspiral, som lyder til at kunne passe godt til din situation. Det er noget som din egen læge kan hjælpe dig videre med, hvis du booker en tid hos ham/hende.

Mvh

Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål