Børneporno

brevkassespørgsmål

Børneporno

brevkassespørgsmål af
C
19 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

Kære brevkasse. Jeg er en pige, der fik tilsendt en video, hvor to yngre piger kysser og en mand, der optager video og ligeledes tager billeder af pigerne. Jeg tror pigerne er yngre end 10. Jeg er virkelig virkelig virkelig trist over det, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved ikke, hvad der skete i videoen grundet jeg lukkede den ned. Jeg turde ikke se det. Jeg vil virkelig gerne gøre noget, men brugeren, der sendte mig det sendte der på noget, der hedder kik, og der er man lidt nonym. Jeg slettede videoen og blokerede brugeren efter jeg skrev det var ondt det, de gjorde og ligeledes ulovligt. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu, og det er virkelig ting, der gør mig ulykkelig. Jeg kan ikke have det oppe i hovedet, at der er nogle mennesker, der er så onde, og nogle piger og drenge, der skal have ødelagt deres liv grundet nogle onde voksne. Jeg ligger og græder og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har jo slettet mennesket, der gjorde det. Jeg vil virkelig gerne gøre noget imod overgreb mod børn, men jeg ved ikke hvordan. Er der nogle organisationer man kan donere til? Eller noget man individuelt kan gøre imod overgrebene. Jeg er inderligt trist Kh Pige, 19

Svar:

Hej Pige, 19

Tak for dit spørgsmål her i brevkassen. Det er virkelig godt at du henvender dig.

Jeg kan sagtens forstå, at du er fortvivlet. Seksuelle billeder og videoer med børn er noget af det mest brutale og meningsløse, man kan forestille sig.
Du skal huske på at du IKKE har bedt om at modtage videoen. Du har altså ikke gjort noget ulovligt, og det er helt forståeligt at du har slettet både video og afsender.
Skulle det ske igen, er det dog vigtigt at du noterer dig brugernavn mv. og henvender dig til politiet.
I Danmark er det Red Barnet, der yder den største indsats mod børnepornografi og overgreb mod børn. På denne side: http://stopdigitaleovergreb.nu/redbarnet/ kan du læse mere om indsatsen og du kan anmelde overgreb anonymt.

Jeg synes du skal kigge ind forbi vores chatrådgivning og få en snak med en rådgiver om dine egne tanker. Det er ikke rart at gå med den oplevelse i hovedet.

Kærlig hilsen Jonas

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål