Ny familie medlem
brevkassespørgsmål af
Luna
12 år
Hej idag skal min pleje lillebror flytte hjem til os han går i 2 klasse på min skole han ringe i morges og sag han gerne vil sige Hej når de kørt mig i skole så vi kom ned i morges og sag Hej i SFO og han vil ikke slippe mine forældre han bliv mega ked af det og han har fortalt mig han ondt i maven og bange og han vil løbe væk når skolen slutter kl 14

Svar:
Kære du
Det lyder til, at du gerne vil være der for din plejelillebror. Det er rigtig godt at høre.
At komme ind i en ny familie kan være meget stressende, så det er klart, at din plejelillebror kan være bange og have ondt i maven. Når han ikke ville slippe dine forældre, tænker jeg, at han glæder sig til at komme hjem til jer. Også selvom han kan have svært ved at vise det, fordi han har det svært med det.
Du kan prøve at snakke med dine forældre om, hvordan du bedst kan hjælpe din plejelillebror.
Kram
Luna