Nutella forneden?
brevkassespørgsmål af
Maria
15 år
Jeg har en supersød kæreste som jeg er meget forelsket i. Vi pjatter og griner meget sammen og laver sjov. Forleden var vi alene hjemme hos ham og sad og spiste Nutellamadder i køknet. Vi pjattede helt vildt og blev lidt frække. Så tog jeg mine bukser af og smurte Nutella i revnen og så slikkede min kæreste det af. Vi grinede vildt meget meget og det var self også megadejligt at blive slikket der. Men nu er jeg kommet til og tænke på om det er farligt at smøre sådan noget på skeden og om jeg hellere skal la vær en anden gang. Det var altså supersjovt!

Svar:
Hej med dig
Det er helt naturligt (og sjovt) at eksperimentere med forskellige måder at være seksuelle sammen på, og det lyder til at I har et meget trygt og afslappet forhold. I forhold til at bruge nutella, så skal I være opmærksomme på at ting der indeholder sukker (som nutella jo gør) kan give svamp i skeden eller medvirke til at du får en urinvejsinfektion (blærebetændelse). Så jeg vil nok anbefale jer at bruge meget små mængder, ikke gøre det særlig ofte, og sørge for at du bliver skyllet HELT ren bagefter med vand. Du kan også overveje at skaffe vaginal mælkesyre på apoteket, som kan hjælpe med at holde balance i orden dernede. Og hvis du oplever kløe, irritation, ømhed eller konkret smerte, så skal du kontakte din læge for at blive tjekket for f.eks. svamp eller urinvejsinfektioner - og så bør I nok stoppe helt med nutellaen, og andre søde sager i intimområdet. Jeg føler også lige at jeg skal nævne her, at jeg ikke er læge, så hvis du fortsat er i tvivl, så er det altid en god idé at spørge en fagprofessionel.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og at I vil fortsætte med at hygge jer med jeres seksualitet. Det er en fremragende måde at blive klogere på sig selv.
Med venlig hilsen
Camilla