Nogle ideer?
brevkassespørgsmål af
Sh
14 år
Hej brevkasse, jeg er en pige på 14 år som nyder at onanerer, jeg synes det dejligt og gør det tit, jeg har med det nogle spørgsmål 1)jeg har længe gerne ville have noget op men ved ikke hvad, jeg læste her man kunne bruge en gulerod men man skulle bruge kondom men sådan en kan jeg ikke få fat i. 2)kan man enlig onanerer imens man har sin menstruation? 3)er det normalt at onanerer cirka 1-(2) gange om dagen (ikke vær dag)? Håber i vil svare :)

Svar:
Kære SH,
Tak fordi du skriver ind, jeg skal gøre mit bedste for at besvare dine spørgsmål.
1) Der er næsten ikke det man ikke kan bruge, men der er selvfølgelig nogle ting der er bedre end andre. Du kan sagtens bruge en gulerod med et kondom på. Du kan bare bede dine forældre om at købe nogle gulerødder til madpakken og så snuppe en, og kondomer kan du købe på alle tankstationer/ supermarkeder/ apoteker/ matas, der er ikke nogen aldersgrænse på det.
2) Du kan sagtens onanere mens du har menstruation. Dine hormoner kan endda gøre dig endnu mere liderlig end normalt, og give dig en stor trang til at onanere. Det eneste der kan ske er at du kommer til at få en smule blod på dig, som du bare skal vaske væk bagefter. Hav eventuelt et håndklæde under dig, så du ikke får blod ud over din dyne/sengetæppe ol.
3) Der er ikke noget der er unormalt når det kommer til onani, og der er heller ikke nogen grænse for hvor mange gå du kan onanere, medmindre det går ind og ødelægger din evne til at fungere normalt i hverdagen. Så du onanerer bare så meget og ofte du har lyst til, så længe det ikke går ud over skole eller dit sociale liv, jeg er sikker på du selv ved hvor din grænse ligger.
Til allersidst vil jeg bare sige, at der alletiders, at du er glad for at onanere og udforske dig selv. Mit råd er at du endelig bare skal blive ved, og undersøge mere om dig selv og hvad du godt kan lide.
Håber du har fået svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive ind igen, også hvis du har et helt andet spørgsmål.
Mange hilsner,
Torben