Noget jeg virkelig lang tid har undret mig over
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
(dette er bare noget jeg har gået og undret mig over, ikke noget der er sket eller sker!!) jeg har længe undret mig over: hvis der er 2 piger på 8( eller under) og ikke. vEd hvad sex er, hvis så at de har haft noget sexuelt sammen men ikke ved hvad det er Og de så begge har sagt ja er det så strafbart?

Svar:
Hej Anonym
Interessant spørgsmål du har gået og tænkt over.
Nej, det er ikke ulovligt, og derfor heller ikke strafbart, hvis to 8-årige laver noget seksuelt sammen, som de begge to gerne vil.
Du siger at det ikke er sket, og ikke skal ske, og det tænker jeg er helt rigtigt. I virkeligheden er det nok noget der ekstremt sjældent ville ske, men hvis det gjorde ville det ikke være ulovligt.
Der er en liv om seksuel lavalder, men den handler om at sikre at voksne aldrig må have sex med børn under 15 år. Den handler ikke om hvad børn under 15 år gør.
Gide hilsner Susan.