Nervøs Dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.
Jeg er en dreng på 13 år og er lidt nervøs.
Jeg er et godt stykke ind i puberteten med hår på min tissemand lidt under armene, men er stadig i tvivl om min tissmand. Den er ikke blevet større endnu og tænker bare om det kan have noget at gøre med når man onanere når den ikke er fuldt udviklet.
Har tænkt over det her i lang tid, og nu er jeg gået vidre med at skrive til jer. Tak på forhånd.

Svar:
Hej,
Tusind tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå, at du bliver bekymret, og derfor er det godt, at du skriver herind. Sådan som jeg forstår dit spørgsmål, så er du i tvivl om, om din penis ikke vokser, fordi du onanerer, før den er fuldt udvokset.
Den endelige størrelse på ens penis bliver ikke påvirket af onani. Det er ikke skadeligt eller farligt at onanere, og de langt de fleste gør det, før penis er fuldt udviklet, hvilket den ofte er omkring 18-20 års alderen. Faktisk er det meget sundt at onanere, og man lærer sin egen krop og lyst bedre at kende, og så føles det dejligt. Ud fra hvad du har skrevet, lyder det ikke til, at der er grund til bekymring, og du er helt sikkert, lige som du skal være.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du ikke længere er nervøs.
De bedste hilsner
Jeanette